Försök till stöld!!

Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Natten till söndag försökte någon/några sno min hoj.

Jag hade den parkerad nedanför mitt sovrumsfönster och jag hörde inte ett knysst.

Men nu till saken. Jag hade hojen låst med styrlås, ett bromskive lås och en vajer och ett krytonit lås runt bakhjulet. Vajern var även dragen runt en stål balk som sitter bultad i marken.

Dom har någongång under natten slitit av mitt kapell, klippt ut skivbromslåset genom att helt enkelt klippa loss metallen som satt runt låset. Men sedan har dom slutat. Det fanns inte ett märke på vajern, balken eller krytonit låset. Och inte ett märke på tändningslåset.

Jag tänkte bara berätta det. Lås som man låser fast i bromsskivan verkar inte vara avskräckande.
 
Låter ju otroligt körbart (komma därifrån) med en trasig bromsskiva tanke på belägget som kommer slå emot
 
Visst kan jag göra det.

Det kommer, hojen står inte här just nu (av uppenbara skäl)
 
Visst kan jag göra det.

Det kommer, hojen står inte här just nu (av uppenbara skäl)

bromskivelås med larm så vaknar du garanterat:tummenupp
har ett abus på min hoj och det för ett jävla liv....
har fått en hoj stulen tidigare så nu har jag 3 lås på hojen samt hänglås på garageporten.
gps/sms larm kommer nästa år så nu skall dom fan få jobba.:yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top