Försök hitta Canepa.

Tjejen som skrivit artikel har jag sett skrivit några andra med liknande bristande kunskaper!

Pinsamt att dom inte har någon som kan motorsport överlag!
Jag som lekman kan ju en del om både Wsbk, mgp, f1, WRC, rallycross osv och då borde en motorjournalist kunna bra mkt mer!

Hej!
tack för mailet. Jag ska skicka det vidare till den ansvarige redaktören som valde och lade in bilden.
tack för att du hörde av dig.
ANna

Hej Jens, det var ett vänligt mail...
Jag som är reporter skriver texten, men det är en redaktör som lägger ut rubriker, mellanrubriker, bilder och bildtexter. Där har felet begåts. Jag har redan påpekat detta för ansvarige motorredaktör Johan Lidnerstam och jag hoppas att han rättar till det fel som har begåtts av den tjänstgörande redaktören.
Vänligen
Anna

Jag kanske var liiiite spydig i mitt mail, men hon missade iallafall inte så mycket versaler i "mitt" mail...

:D

/ Jens

Nu fick jag ett till.

Jag svarade:

Hej!

Av 100 publicerade artiklar om motorsport i er skvallerblaska så är hälften om olyckor, inte om tävlingsresultat eller annat som har med tävlingarna att göra. Av de resterande 50% höftar jag till med att hälften är behäftade med rena faktafel eller journalistik som passar i "se och hör" (Men det kanske är den genre ni riktar in er mot numera?).

www.highsider.se är en utmärkt satsning på svensk och utländsk motorsport. Spana in där och titta hur svenska folket vill ha sin rapportering om MC-sporten...

Trevlig helg!

Med vänliga hälsningar

Jens Bergbom, Säljare

Hej Jens, det var ett vänligt mail...
Jag som är reporter skriver texten, men det är en redaktör som lägger ut rubriker, mellanrubriker, bilder och bildtexter. Där har felet begåts. Jag har redan påpekat detta för ansvarige motorredaktör Johan Lidnerstam och jag hoppas att han rättar till det fel som har begåtts av den tjänstgörande redaktören.
Vänligen
Anna

Jag kanske var liiiite spydig i mitt mail, men hon missade iallafall inte så mycket versaler i "mitt" mail...

:D

/ Jens

Nä, men visst stavas begåtts med två t. Eller är det jag som har begått ett misstag? Men som sagt, hon jobbar ju bara med att skriva. Hur mycket kan man begära.:tungan

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/mc/article6073234.ab

Canepa in action..

Aftonbladet tackar för alla mail och tackar också www.sporthoj.com...

Nu fick jag ett till.

Jag svarade:

Hej!

......

www.highsider.se är en utmärkt satsning på svensk och utländsk motorsport. Spana in där och titta hur svenska folket vill ha sin rapportering om MC-sporten...

Trevlig helg!

Med vänliga hälsningar

Jens Bergbom, Säljare

Kanon, hoppas dem tar åt sej och verkligen tar sej tid att tex spana in highsider.se.

Last edited:
Nu fick jag ett till.

Jag svarade:

Hej!

Av 100 publicerade artiklar om motorsport i er skvallerblaska så är hälften om olyckor, inte om tävlingsresultat eller annat som har med tävlingarna att göra. Av de resterande 50% höftar jag till med att hälften är behäftade med rena faktafel eller journalistik som passar i "se och hör" (Men det kanske är den genre ni riktar in er mot numera?).

Trevlig helg!

Med vänliga hälsningar

Jens Bergbom, Säljare

Det var snällt sagt:Bugar

Ja, det är lite skrämmande och med tanke på hur kidsen skriver idag är det väl bara en tidsfråga innan det ser lika illa ut i media...

Det ser verkligen inte bra ut för framtiden!

Jag läser medvetet aldrig kvällspress, kändisbloggar och annan skit.

DN och Svenskan är de tidningar på nationell nivå som håller måttet och jag blir bokstavligt talat rädd när aftonbladet och expressen läses av så många som de verkligen gör!

EDIT: Och som alla andra sagt: highsider är grym!

DN och Svenskan är de tidningar på nationell nivå som håller måttet och jag blir bokstavligt talat rädd när aftonbladet och expressen läses av så många som de verkligen gör!
Är beredd att hålla med. Expressen och Aftonbladet är inget annat än skvallertidningar som kommer ut på morgonen.

Och om de nu ska skvallra, varför inte skriva ut Tomas Di Levas namn så man slipper fundera på vem det är som bråkar med sin tant :D

EDIT: Och som alla andra sagt: highsider är grym!

GP, alltså Göteborgs-Posten är faktiskt en bra tidning den med.

/ Jens

Aftonbladet brukar ju få sina MC-nyheter från fastbikes.se, har de kanske försökt våga sig ut på tunn is själva nu?

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup