Försäsongsträning inför 2009 startar nu!

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Nu börjar min försäsongsträning till 2009!
Fick ett nytt korsband i dag efter 5 år utan.
Blev lite lättare också iom att de tog bort halva minisken.
Läkaren sa vidare att jag hade flera inflamationer i knät beroende på att jag gått med skadan länge.
Hade även en begymmamde artros i knät pga lång skadetid.

Vad vill jag nu ha sagt med detta. Jo, att jag kommer inte att köra något förrän kanske till hösten eller då jag återfått full styrka i knät.
Jag kommer bara glassa runt i depåerna i år och njuta av eran åkning för att bli ännu mer sugen på att åka hoj 2009.

Jag vet att allsköns crossförare och supermotopiloter åker hoj efter några månader, men så brådis har inte jag. Ska ju ha knät några år till och tror att det kan vara bra för både kroppen och ekonomin att ta ett sabbatsår och fylla det med fysträning.

Syns i depåerna!:tummenupp

Grattis,

Gjorde samma op november 2006.
Spelade badminton förra vecka och åkte slalom veckan innan det, det var det första jag har gjort som innebär mer belastning.. (förutom roadracingen hela förra säsongen:) )
Nu känns det kanon, det är väl värt besväret man hade i början :)

Jag gjorde ett misstag och det var att missuppfatta läkarens uppmaning att ta det lugnt. Jag hoppade runt på kryckorna och jobbade o fikade mm..
Det var dumt, man ska ligga still i början och bara göra övningarna, allt för att svullnaden ska gå ner så man kan börja träna.

Har precis köpt en cross och ska börja träna lite med foten ute igen ;)

Tipset från mig är att röra på dig så mycket man kan, förutsatt att det gör fördjävla ont.
Slog axeln urled samt fick en benfraktur på överarmen på tävlingen i Örebro,gick sedan i mitella i 1 månad som läkaren sagt.
Har nu gått hos en naprapat(som fördömde det läkaren sagt)ett tiotal gånger hittils för att "lirka" upp axeln igen.
Går fortfarande på rehab/gym för att bygga upp de tappade musklerna samt stretchar dagligen för att få upp rörligheten.
Kommer inte att köra nästa år.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...