Försäljning, avställning och säkerställning av nollkontakt från TFF?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Frågan är säkert ställd ett otal gånger, men jag finner dock inte riktigt exakt svaret på min frågeställning...

Kommer att avyttra min hoj inom snar framtid då jag inte ämnar att pröjsa herrejössespremie till försäkringsbolaget under vintern.

Blir alltså en taktisk försäljning (moralisering kring detta avböjes vänligen men bestämt) till någon i min närhet... Jag ska i princip plocka ner hojen i molekyler i vinter, och behöver inte/kan därför ha den helt oförsäkrad.

För att då minimera alla risker för obekväma påtvingade inbetalningar till trafikförsäkringsföreningen; hur ska jag agera?

* Ställa av hojen under min ägo, och sälja den avställd --> frid och fröjd?
* Sälja hojen, se till att den blir avställd så fort jag (min närmaste nya ägare) får ägarpapprena och nuvarande försäkring blir annullerad?
* Sälja den påställd, lösa "allt" när ägarpapprena kommer till den nya ägaren?
* Gilla läget som den är nu (påställd och försäkrad), kryssa i avställningsrutan på ägarbytespapprena --> frid och fröjd?

Är det meckigt, eller överreagerar en efter alla läserier om TFF?

Tipsa mig. Taekk.

Gött när det är enkelt. Gillas.
Håller med om: Ställ av online > sälj.

Det kan dock vara värt att kolla upp om försäkringen för lokalerna där den/delarna ska finnas täcker dessa vid en eventuell brand eller inbrott. Bara så du inte blir utan ersättning i värsta fall.

Annars kanske det finns någon garageförsäkring som är billig?

ställ av först är viktigast sen ställ över hojen på farsan eller någon du litar helt på. Sen är det bara att ställa tebax den på dig. Trist att man får många ägare på hojen men det är ganska vanligt idag.

Håller med om: Ställ av online > sälj.

Det kan dock vara värt att kolla upp om försäkringen för lokalerna där den/delarna ska finnas täcker dessa vid en eventuell brand eller inbrott. Bara så du inte blir utan ersättning i värsta fall.

Annars kanske det finns någon garageförsäkring som är billig?
Ska kolla upp på vad det är som gäller där hojen kommer att stå.

Garageförsäkring ger jag inte mycket för. Eller ja, kan ha ändrats mycket sedan jag försökte försäkra min gamla banschlyna - R6SS. Det blev precis lika dyrt "som vanligt", ungefär.

ställ av först är viktigast sen ställ över hojen på farsan eller någon du litar helt på. Sen är det bara att ställa tebax den på dig. Trist att man får många ägare på hojen men det är ganska vanligt idag.
Har inte riktigt bestämt än vem som ska "köpa" den, men det löser sig.

Angående ägarantal känns det som att det kvittar lite när det är en gammal häck som har avverkat sina mil. Nyfiken/frågande nästaägare kommer få en adekvat förklaring till rådande ägarhistorik. Men visst, du har rätt.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back