Försäljning av mc

patrics

Medlem
Gick med
3 Oct 2012
Hoj
suzuki m1800 r2-yamaha R1-99 ny skick yamaha thunderace -00 såld mt-09- SÅLD
har lite funderingar angående försäljning av min mc är det lättare att sälja den påställd än avställd ???

Lättare att sälja påställd såklart.

Fler frågor? Verkställ!

Det blir lättare för köparen då han/hon skulle kunna provköra den utan problem samt kunna köra hem den direkt vid köp. Det blir även lättare för dig då du inte behöver hålla på att ställa på och ställa av samt teckna försäkring.

Men det beror även på vad det är för hoj: ett renoveringsobjekt/banhoj/offroadhoj kan säljas avställda utan några större bekymmer.

Det blir lättare för köparen då han/hon skulle kunna provköra den utan problem samt kunna köra hem den direkt vid köp. Det blir även lättare för dig då du inte behöver hålla på att ställa på och ställa av samt teckna försäkring.

Men det beror även på vad det är för hoj: ett renoveringsobjekt/banhoj/offroadhoj kan säljas avställda utan några större bekymmer.
det är en vanlig gathoj jag har 3 st mc inregastrerade det är för dyrt att ha alla påställda den som är till salu har ja en årsförsäkring på den går ut nu i juni det är ju enda chansen å ställa av den va jag förstår :confused:

Viktigare att den är besiktigad, påställning görs ju i ett nafs vid behov.

Däremot är det ju inget som säger att din försäkring stoppas för att du ställer av, det kan vara så att du måste höra av dig till f-bolaget om du vill säga upp/ändra den. Jag skulle verifiera vad som gäller där.

det är en vanlig gathoj jag har 3 st mc inregastrerade det är för dyrt att ha alla påställda den som är till salu har ja en årsförsäkring på den går ut nu i juni det är ju enda chansen å ställa av den va jag förstår :confused:

Ajdå. Men då skulle du kunna göra så: Du ställer av och avslutar försäkringen. Skriver i annonsen att du har hojen avställd men kan ställa på vid intresse. Så ställer du på och tecknar en vanlig trafikförsäkring som du kan avsluta så fort du ställer av om någon vill provköra. Nackdelen är dock att det kostar 50 kronor för varje påställningstillfälle, så du får kanske väga för- och nackdelar vad månadskostnaden ligger på i jämförelse med antalet på- och avställningar.

Sålde en oebsiktigad och avställd hoj där köparen gärna fick prova den men naturligtvis gjorde det på eget bevåg när jag förklarade att han fick stå för eventuella skador på hojen själv under denna provkörning.Han försvann ut på stora vägen och var väl borta en halvtimme innan han kom tillbaka med ett stort smajl parkerat över hela ansiktet.Efter det blev det affär.Ibland går det bra och andra gånger inte så bra. :crash

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing