Försäljarknep låt dom klota med din båge =o)

stoffer skrev:
Tjadu, tuff i orden.

Vad gör du om nån plockar av dig brännbollspinnen du tänkte knäcka skelettet med? Du kanske åker på smisk av nån med högre mental ålder? ;) :hihi

Oroa dig inte för det, de e min huvudvärk isåfall, inte din :näsblod

Blip skrev:
Vad hindrar eventuell köpare från att köpa åbäket, helförsäkra och sedan skadeanmälda vid hemkomst? Förutom en Självriskpeng så har man en fin hoj igen.

Moralisera gärna men vad hindrar egentligen ovanstående scenario? Inget såvitt jag vet.

gixxer_chrille -> Tuffare kille än dej har jag nog aldrig stött på :rofl

När jag försäkrade min hoj så fick jag åka till närmaste kontor och visa upp den. Försäkringskillen tog dessutom några bilder på hojen...

gixxer_chrille skrev:
Hade det hänt mig o spekulanterna vägrat betala eller köpa hojen så hade jag haft ett base ball trä i bilen. No cash = krashade knäskålar, konsekvenserna skiter jag i, så det så era moral nissar som kommer med mothugg. Ingen blåser mig o kommer undan med det, that´s it!

Så gör man inte i verkligheten och inte du heller.

Ska du sälja tänker du inte på att ta med dig ett bollträ.

Krossa knäskålöarna för en sån sak, ta reda på följderna först innan du gör en sån sak. Kul att bli av med jobb, sitta inne o betala böter när du kommer ut. Måste vara motiverande att köra en dyr GSXR1000 då som fängelsekund :hihi

Annars kan man se det så. Att det kanske inte är det bästa att börja ta Mc kortet med en sporthoj.........vem vet...........

Stackars folk, menmen, you break it you buy it heter det ju. Självklart betalar man om man har sönder nåt.

Wow, imponerande av dom att ta den utan knussel eller nått! Helt rätt av dom!

Skönt att det finns schyssta köpare fortfarande, man blir ju häpen av alla stories här på SH om folk som är "borta länge" vid provkörning och aldrig kommer tillbaka (om inte för att sno 4-hjulingen dom såg i garaget också)

/Stephenj

För mig är det i alla fall självklart att åtminstone betala för skadorna man åstadkommit vid provkörning. Känns som att det inte är lika självklart för andra att pynta för skador de åsamkar. Tråkigt att höra.
Bästa lösningen i detta fall var väl att köpa bågen. Fast jag hade väntat med att laga tills hon tagit kortet och kört ett tag.

Håll dig på hjulen med BMW:n i sommar nu!

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!