Försäljar-strul...

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Hej! Jag är på jakt efter ett par framgafflar av cross-/sm-modell och för en vecka sen hittade jag ett par på blocket som såg intressanta ut.

Mejlade killen och fick svar efter någon dag. Sedan mejlade jag honom igen och fick svar efter 5dagar, sedan försökte jag ringa honom, men numret saknade abonnent. Då fick jag hans nya nummer igår, men när jag ringde honom så var hans mottagning så dålig så att det bröts.
Jag sms han och sa att jag skulle ringa vid 7-tiden och då fick jag ett "Blir bra :)" tillbaka, men han svara inte på hela kvällen. :död

Hur tycker ni att jag ska agera? Borde jag ens göra affärer med en sådan här ointresserad försäljare? ...Rädd att jag aldrig kommer få några varor.

...Killen bor i Stockholm och jag i Göteborg, det kan inte vara så att han är fotbollshuligan?

Skicka prylarna med Postförskott. Kostar typ 50:-. Skickar han inget betalar du inget.
Ganska enkelt!:tummenupp

Om man ändå hade någon bekant i stockholm, men icke...

...det lutar inte åt att jag får någon heller. Opålitligt pack dom där 08orna :hihi

Skicka prylarna med Postförskott. Kostar typ 50:-. Skickar han inget betalar du inget.
Har bussgods något postförskott eller något motsvarande? ...isf vad heter det?

Det var inget... Efterkrav heter det för alla som undrar.

Last edited:
Har bussgods något postförskott eller något motsvarande? ...isf vad heter det?

Det var inget... Efterkrav heter det för alla som undrar.

Slutar med att du får en sten i ett paket. :hihi

Nae, jag skulle aldrig göra affärer med någon som är så oseriös, tänk om det blir något strul, tror du att han kommer svara då om han knappt vill svara när du vill köpa hans saker?
Men du kan ju testa och ringa idag och se om han har någon bra bortförklaring, man vet ju aldrig, hans katt kan ju faktiskt ha dött...

Om man ändå hade någon bekant i stockholm, men icke...

...det lutar inte åt att jag får någon heller. Opålitligt pack dom där 08orna :hihi

Bättre du köper en gaffel av mig istället då. Har en med styrstam o underkrona till en KTM 625 SXC om du vill köpa. Vettigt bud via PM isåfall.

45 min från GBG :)

Slutar med att du får en sten i ett paket. :hihi

Nae, jag skulle aldrig göra affärer med någon som är så oseriös, tänk om det blir något strul, tror du att han kommer svara då om han knappt vill svara när du vill köpa hans saker?
Men du kan ju testa och ringa idag och se om han har någon bra bortförklaring, man vet ju aldrig, hans katt kan ju faktiskt ha dött...
Jag ringde precis, men det var stendött(:hihi)

Han får skicka det med efterkrav/postförskott, sedan kräver jag att få se innehållet i paketet innan jag betalar.

Bättre du köper en gaffel av mig istället då. Har en med styrstam o underkrona till en KTM 625 SXC om du vill köpa. Vettigt bud via PM isåfall.

45 min från GBG :)
Jaa.. jag tror jag skickar dig ett PM för det här går fan inte...!

Postförskott kan man bara använda om man har bankgiro eller plusgiro.

OnT: lägg ner, så pass oseriösa personer går aldrig att göra affärer med lyckad utgång med.

Jag ringde precis, men det var stendött(:hihi)

Han får skicka det med efterkrav/postförskott, sedan kräver jag att få se innehållet i paketet innan jag betalar.

Det kan du glömma, tyvärr är reglerna sådana att du får inte öppna paketet innan du betalat. Har frågat på bussgods en gång, är ju lite nervigt att beställa grejer 200mil bort för 20000:-

Postförskott kan man bara använda om man har bankgiro eller plusgiro.

OnT: lägg ner, så pass oseriösa personer går aldrig att göra affärer med lyckad utgång med.

Och vad i TS inlägg säger att han inte har det?:7peta:tungan. Använder bara DHL nuförtiden. Det är så idiotiskt mycket billigare än Posten...

Och vad i TS inlägg säger att han inte har det?:7peta:tungan. Använder bara DHL nuförtiden. Det är så idiotiskt mycket billigare än Posten...

Säljaren måste ha det alltså, inte köparen. Och det är väl inte så vanligt att privatpersoner har det.

Jag brukar använda bussgods, men de har flyttat runt på minst 4 olika ställen här i stan så det gäller att hålla reda på var ombudet finns... och deras efterkrav har inte fått så gott omdöme, dock har det funkat bra för mig de få gånger jag använt det.

Ingen verkar kolla köp-tråden så jag säger väl det här då... så får mod säga vad dom vill sen.

Är intresserad av en framgaffel, gärna 48mm, men inget måste. Skicka PM.

Om du vill så är jag hjälpsam och kan hämta grejerna ifrån han :)

Hur mkt ska han ha för gafflarna?

Last edited:
Det är ju troligare att man blir lurad när säljaren är "för på" så att säga.

Han kanske tycker det är skitpengar, jobbigt med en köpare 50 mil bort, har annat för sig osv.

Om du vill så är jag hjälpsam och kan hämta grejerna ifrån han :)

Hur mkt ska han ha för gafflarna?

Det vore hur bra som helst! Nu har jag dock smsat honom och skrivit att jag inte är intresserad om han inte beter sig som folk, typ, men jag får väl skicka ett 3e sms.

Han bor i Tyresö (hoppas inte det är något problem) och han vill ha 2000kr eller bud för dom. http://www.blocket.se/stockholm/Ktm_660_38886264.htm?ca=15&w=3

Givetvis ska du också ha en slant för de! Om jag får kontakt med honom...

Det vore hur bra som helst! Nu har jag dock smsat honom och skrivit att jag inte är intresserad om han inte beter sig som folk, typ, men jag får väl skicka ett 3e sms.

Han bor i Tyresö (hoppas inte det är något problem) och han vill ha 2000kr eller bud för dom. http://www.blocket.se/stockholm/Ktm_660_38886264.htm?ca=15&w=3

Givetvis ska du också ha en slant för de! Om jag får kontakt med honom...

Nej inget problem alls, bor själv i Hässelby vilket är väster om Sthlm. Men brukar vara på den sidan rätt mkt med tanke på att jag har en del polare som bor där.

pma om du missade ta mitt mob nr mvh pierre

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back