Försäkrinspremier

Yamaha TZR -87 Linköping 1800halv/helår el. 2300kr hel/hel (självrisk 6000 för vagnskada) Bolag: IF

nicke skrev:
yamaha tzr -89
helf/mån med avställnings möjlighet, 227kr/mån
självrisk vangskada 6000kr, Folksam
Folksam har ju en kontig gräns på effekten när det gäller försäkring av en lätt mc. Dom försäkrar inte en hoj över 8kw som lätt mc. Jag fick priset 3500kr halv/halv när jag pratade med dem :näsblod

Out_Spinner skrev:
Folksam har ju en kontig gräns på effekten när det gäller försäkring av en lätt mc. Dom försäkrar inte en hoj över 8kw som lätt mc. Jag fick priset 3500kr halv/halv när jag pratade med dem :näsblod
det är ett fel, dom har skrivit av mistag att gränsen för lätt mc är på 8kw istället för 11kw... bara för att dom skrivit 8kw överallt är det ganska svårt att ändra det (det sa dom iallfall till mig) ring och prata med dom så fixar det sig... jag fick iallfall min försäkring, "lätt mc 11kw, 227kr mån/helf, med möjlighet att ställa av fordonet (försäkringen) när man vill"

nicke skrev:
det är ett fel, dom har skrivit av mistag att gränsen för lätt mc är på 8kw istället för 11kw... bara för att dom skrivit 8kw överallt är det ganska svårt att ändra det (det sa dom iallfall till mig) ring och prata med dom så fixar det sig... jag fick iallfall min försäkring, "lätt mc 11kw, 227kr mån/helf, med möjlighet att ställa av fordonet (försäkringen) när man vill"
Åfan. Jag nästan skällde ut gubben för jag tyckte det var så idiotiskt. Hur många lätta hojar är under 8kw? möjligen kanske en scooter. Då får jag ringa igen :tummenupp

Honda nsr -90, hel/hel 920kr, självrisk 2500:- Bolag: Salusansvar
Försäkringen står på mig!

Cagiva Mito125EV -1995

2238kr HEL/HEL på mig. Folksam

tack så mycket för alla svar!
Men finns det ingen med någon nyare (96-02) som kan berätta vad sin försäkring kostar?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT