Försäkringsskydd vid olovlig körning?

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
Heeey

Om man t.ex. skulle klota med sin ostrypta "25 kwackare" förutsatt att ens begränsade körkort ännu inte blivit tungt. Vad får då detta för komplikationer?

Har det betydelse om hojen är reggad som tung eller som begränsad?

Gäller försäkringen? Vad säger farbror smurf? och framför allt, varför finns det ingen smurfsmiley??!

Nej men seriöst, någon som vet sådär.... på rak arm?

Thompson skrev:
2399674 Heeey

Om man t.ex. skulle klota med sin ostrypta "25 kwackare" förutsatt att ens begränsade körkort ännu inte blivit tungt. Vad får då detta för komplikationer?

Har det betydelse om hojen är reggad som tung eller som begränsad?

Gäller försäkringen? Vad säger farbror smurf? och framför allt, varför finns det ingen smurfsmiley??!

Nej men seriöst, någon som vet sådär.... på rak arm?

du kör ju olovligt eftersom du saknar behörighet för tung hoj. och jag tror, skriver tror för att jag inte vet, att kroppsskador och skador på andra fordon ersätts, men hojen din kan du glömma plus att du lär bli åtalad, så lycka till.

jimpo skrev:
2399708 du kör ju olovligt eftersom du saknar behörighet för tung hoj. och jag tror, skriver tror för att jag inte vet, att kroppsskador och skador på andra fordon ersätts, men hojen din kan du glömma plus att du lär bli åtalad, så lycka till.

Tack ska du ha, men jag tänker inte bryta mot lagen för stunden. Så du kan ta ditt lycka till och....ja, göra vad du vill med det.:D

Thompson skrev:
2399718 Tack ska du ha, men jag tänker inte bryta mot lagen för stunden. Så du kan ta ditt lycka till och....ja, göra vad du vill med det.:D

det va inte meningen att det skulle låta drygt, jag ber om ursäkt

Plåtniklas skrev:
2399769 Spelar ingen roll. 'Han' framför ett fordon han inte har behörighet för. :mattias

Jo det är så sant! Slarvläste lite! Trodde att det var försäkringen som var den viktiga biten. Och som sagt så betalar han väl för en ostrypt hoj.

Olovlig körning 600:- om man inte åkt för fort eller nåt annat förkastligt.

Är det ingen som har klotat på en 25kw, och vet hela proceduren till 199%

Last edited:
Sirjerry skrev:
2399785 Jo det är så sant! Slarvläste lite! Trodde att det var försäkringen som var den viktiga biten. Och som sagt så betalar han väl för en ostrypt hoj.

Olovlig körning 600:- om man inte åkt för fort eller nåt annat förkastligt.

Är det ingen som har klotat på en 25kw, och vet hela proceduren till 199%

Hm, man tycker ju att det borde finnas någon. Du kör med strypt eller SirJerry?

Om man skrotar hojjen så är det ju svårt för dem att bevisa om den är strypt eller inte. Samt skulle de verkligen kolla efter det?

Xyron skrev:
2399825 Om man skrotar hojjen så är det ju svårt för dem att bevisa om den är strypt eller inte. Samt skulle de verkligen kolla efter det?

ja det är det jag är lite fundersam över...hur det skulle gå till. Jag börjar verkligen tröttna på att inte kunna utnyttja alla kuser i bågen. Men jag vill inte riskera nåt genom att ta bort den.... Det värsta är att jag var så dum att jag tog bilkortet först förra sommaren, och mc kortet blev inte avklarat förns i september, så jag måste i princip vänta tills näst nästa säsong!!!:4skrika

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back