Försäkringsskojeri???

• Thread starter Thread starter FP
  • Start date Start date
Med fyra inlösta bilar?:D

Å nej, endast TRE bilar :mattias Hittills :gnissla

Som konsument, kan man alltid dra in svenska handelskammaren, som ställer upp med en oberoende värdering.

om DU begär det, efter ett lågt bud så funkar det så här.

Du blir erbjuden 10 tusen för en bil av FB, marknadsvärdet ligger runt 20, nekar till bud
värderingman, värderar till 8 tusen = Du som kund får betala 2500:- för tjänsten & FB betalar ut 10 tusen som deras bud ändå var från början.

värderingsman, värderar till 15 tusen = FB måste lyda & betalar ut 15 tusen + FB får betala de 2500:- för tjänsten
----------

arbetskompis som krockade sin MB för ett par veckor sedan, blev erbjuden 92 - 3 i självrisk. jag menade att dom alltid gav skambud u början, då likvärdig bil ligger runt 120.
fick budet höjt direkt till strax över 100 tusen.

jag tycker han skall dra det vidare. Men e han nöjd så.....

Inte enligt Länsförsäkringar senast jag kontaktade dem gällande en för låg värdering. De sa då att om värderingsmannen värderar ytterligare lägre än FB (inte så troligt förvisso) så är det vad som gäller och jag får även betala värderingen.
Är det som du säger så är det jäkligt bra, det ska jag ha i åtanke om min bil nu blir inlöst som inte är helt omöjligt med tanke på att framskärm, kofångare, luftfilterburk med infästning, dimljus, huv och framdörr är skadade. Det lär uppgå till 70% av bilens värde i kostnad att laga detta då det är en gammal Saab 9-5 och de lagar tydligen bara upp till 70% av bilens värde, allt över det och de löser in bilen istället.
Men nu vill jag inte ha den inlöst längre med tanke på att jag nyss har bytt alla bromsar och renoverat motorn :mad:

Det lär uppgå till 70% av bilens värde i kostnad att laga detta då det är en gammal Saab 9-5 och de lagar tydligen bara upp till 70% av bilens värde, allt över det och de löser in bilen istället.

njae.. det stämmer inte riktigt det heller, samt det beror på vilket bolag som betalar

jag hade folksam, blev påkörd bakifrån av en som hade annat bolag.

min volvo s60 köptes 08 för 48 tusen, påkörd 2010.
reparationskostnaden hamnade på 51.500:-
när dom ringde efter xx antal dagar & berättade att bilen var fixad & till vilken kostnad, så trodde jag dom fan skojjade

Hadde en gammal jetta som blev påkörd den var värd då kanske 10000 men när jag såg pappren så var den värderad till 35000 ? De fixa den iallafall

Lf har gett mig skambud på min påkörda bil också. Jag orkade inte bråka, det var en sunny från 98, så jag bytte bolag istället.
Dock är LF schysta på hemförsäkringssidan.

Men jag fick uppgiften om att de skulle stå fast vid sitt pris även om värderingsmannen ansåg att bilen var värd mindre vid sin besiktning.

Jag har dock sällan varit så förbannad på någon som idioten som hade hand om det där, men jag är inte SÅ gammal än.

Intressant det där kvadda min Seat ibiza igår. Nu var det så enkelt att jag hade tänkt sälja den så den låg med på blocket länka bara till annonsen. Erbjuder de mig mindre -självrisk blir jag förbannad. Låg ändå bland de lägre.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back