Försäkringspremien!?

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
bygge
Håller på och läser till mc-kortet nu och sitter och kollar på hojar.. tänkte köpa mig nån supermotard då jag räknat med att inte ha råd med försäkring på en sporthoj..

Har alltid vart kär i gsxr 600, och hittade en riktigt fin -98 som va reggad som 25kw på blocket idag.. Tänkte att man kan ju alltid kolla vad försäkringen går på.

Gick in på länsförsäkringars sida och fyllde i uppgifterna på mig (född90!) och på hojen, klickade i halvförsäkring och summan landa på... 3600?!

det är hälvften vad jag skulle få betala på min sketna 855a med 140 hk om jag hade försäkrat den på mig, samma som jag nu betalar på min jeep cherokee -89!

Vafasen trodde det va dyrt att försäkra sporthoj, nu har jag ju bara kollat ett bolag, ringer man runt lite kan det kanske bli ännu billigare:D

Ok jag vet, det är strypt och inte årets modell men ändå, det är väl fortf en sporthoj?:P

det stämmer inte, om du ringer till länsförsäkringar kommer dom säga en helt annan summa, dom försäkrar på ursprungseffekt inget annat.

prexis, prova att fylla i rätt kw-antal så blir nog inte läsningen lika munter.
Men om du inte ska ha helförsäkrat borde du ändå kunna hitta en försäkringen du kan leva med
:tummenupp

jahapp fan då:P förstod nästan det..klibba ju bara i regnummret från den hojen jag hittade..

Säg att jag bara trafikförsäkrar så borde det väl inte bli mkt mer än 3000 iaf iom att den bara är påställd på sommarn??

Nån som har ursprungseffekten i kw på en gsxr600 -98?

Ja inte fan är det en billig hobby...
Men nog är det värt att käka knäckebröd hela vintern för att på sommarn kunna ha det lite skoj :)

Nja 3000kr för endast trafik då har du enorm tur.
Ring runt till de olika bolagen , då priset skiljer sig enormt mellan olika bolag.
Lita ALDRIG på vad som står på internet!
Men somsagt ring runt till lite olika , Bilsport och mc är det inte lönt att ringa till , fick höra att de Absolut inte försäkrade sporthojar på 25kw.
Och som övriga säger De flesta bolagen går på ursprungs effekten!

Ring å kolla me Suzuki märkersförsäkring (LF) Dom va as billiga nu när ja skulle kolla försäkring på gixxer 750 och 1000 -08. 7611:- hel första året å 12 200 andra året då vagnaskadan inte ingick längre (gäller endast 08/09).

Va samma pris på 750 och 1000. MEN, självrisken ligger på 25 000+moms om man kraschar. Anser dock att höja självrisken å sänka premien e bra då alla som kör sport inte kraschar 1-2 hojar/säsong.

Gämfört me andra bolag så va billigaste 15 000 halv å 38 000 hel :huvet

Så ring å kolla 0771-666 185

http://www.suzukimcforsakring.se/

Om man håler sig ifrån o krascha så funkar folksam halv perfekt 1100/mån för R1:a -03 ännu billigare om man går smc kurs vilket man självklartklart ska göra :banana

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti