devilsdream
Ny medlem
Köpte mej en gammal corvette c4 att härja med ett tag och skulle försäkra den.
gick in på pricerunner och kollade upp vad den skulle kosta.
fick inte så många prisförslag då det inte är en dussinbil men ett bolag stod ut av dom 4 jag fick träffar på.
dom andra låg på 12 000 i premie medan en låg på 4000.
sedan ringde dom från insplanet och ville att jag skulle teckna försäkringen.
dom luskade upp mitt telenummer trots att jag angav fel nummer för att slippa tjötet.
antar att dom tog det på regnummret.
hursomhelst så var dom fullt förstådda med att det var en corvette, tecknade försäkringen genom dom och fick hem pappren några dagar innan.
där står det att bilen som är försäkrad är en opel kadett eller nån annan skräpbil.
dock samma regnummer som corvetten.
försäkringsavtalet gäller ett år.
om en olycka skulle uppstå, kan dom neka ersättning för att det är fel bilmodell, trots att det är deras register som inte är uppdaterade (bilen reggades för 1år sedan)?
gick in på pricerunner och kollade upp vad den skulle kosta.
fick inte så många prisförslag då det inte är en dussinbil men ett bolag stod ut av dom 4 jag fick träffar på.
dom andra låg på 12 000 i premie medan en låg på 4000.
sedan ringde dom från insplanet och ville att jag skulle teckna försäkringen.
dom luskade upp mitt telenummer trots att jag angav fel nummer för att slippa tjötet.
antar att dom tog det på regnummret.
hursomhelst så var dom fullt förstådda med att det var en corvette, tecknade försäkringen genom dom och fick hem pappren några dagar innan.
där står det att bilen som är försäkrad är en opel kadett eller nån annan skräpbil.
dock samma regnummer som corvetten.
försäkringsavtalet gäller ett år.
om en olycka skulle uppstå, kan dom neka ersättning för att det är fel bilmodell, trots att det är deras register som inte är uppdaterade (bilen reggades för 1år sedan)?