Försäkringspremien på Corvette är snorbillig för dom tror det är en Opel.

devilsdream

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
fulmotard xr600 & wr450f & r1 -03
Köpte mej en gammal corvette c4 att härja med ett tag och skulle försäkra den.
gick in på pricerunner och kollade upp vad den skulle kosta.
fick inte så många prisförslag då det inte är en dussinbil men ett bolag stod ut av dom 4 jag fick träffar på.
dom andra låg på 12 000 i premie medan en låg på 4000.
sedan ringde dom från insplanet och ville att jag skulle teckna försäkringen.
dom luskade upp mitt telenummer trots att jag angav fel nummer för att slippa tjötet.
antar att dom tog det på regnummret.
hursomhelst så var dom fullt förstådda med att det var en corvette, tecknade försäkringen genom dom och fick hem pappren några dagar innan.

där står det att bilen som är försäkrad är en opel kadett eller nån annan skräpbil.
dock samma regnummer som corvetten.
försäkringsavtalet gäller ett år.
om en olycka skulle uppstå, kan dom neka ersättning för att det är fel bilmodell, trots att det är deras register som inte är uppdaterade (bilen reggades för 1år sedan)?

Risken är väl att du får en Opel i ersättnig om du skrotar :tungan

LF har i efterhand ändrat premie för mig när dom ansett att det stod fel i register vilket det inte gjorde när jag tidigare tittade i samma register. Fick förvisso möjlighet att säga upp försäkringen omedelbart vilket jag också gjorde. Tror dom hänvisade till något i det finstilta...

inget konstigt , små skitbolag betalar inte för rätt tjänster , din Vette har ett återanvänt regnr och dom har inte uppdaterat ..... bara hoppas du inte behöver uttnytja försäkringen :tummenupp

Att Covette är billig att försäkra , då ska du se med en Corvtvå ! :tungan

Man har ju en försäkring av en anledning, för att få ersättning om en olycka händer. Skulle du nu råka ut för något så kan försäkringsbolaget hävda att försäkringen är ogiltig då de uppgifter de fått inte stämmer. Och det är din skyldighet att upplysa dem om detta.
Du kan likväl köra utan försäkring som att köra med denna.

inte omöjligt...likheten är slående. och sur tpi:n går väl ungefär lika fort.:tungan

dock så har dom åtagit sej att försäkra bilen med mitt regnummer 1 år framåt. att deras register inte är uppdaterade borde inte vara mitt problem?

så frågan är....glömma att jag hittat felet eller ringa och få 3 dubblad försäkringspremie (fast då går jag givet ned på halvförsäkring)

ring och säg att det står Opel på försäkringsbeskedet ... och priset du fick för helår gäller regnummret du uppgav vid tecknande.... deras huvudvärk .... FRÅGADE dom ens vad du hadde för bil när du tecknade försäkrngen .... ännumera deras huvudvärk

nä stå på dig och försök behålla "opel premien" ett år

Vet du va Corvette heter på finska?

Nähä?

Makkara yksi

Last edited:
inte omöjligt...likheten är slående. och sur tpi:n går väl ungefär lika fort.:tungan

dock så har dom åtagit sej att försäkra bilen med mitt regnummer 1 år framåt. att deras register inte är uppdaterade borde inte vara mitt problem?

så frågan är....glömma att jag hittat felet eller ringa och få 3 dubblad försäkringspremie (fast då går jag givet ned på halvförsäkring)

Nja skulle jag säga. Du kan vara ganska säkert på att det finns nån paragraf som säger att du är skyldig att anmäla eventuella fel.
Och framförallt, vågar du chansa?

De här fan inte klokt, här kommer man hem på fyllan och för en gång skull ska skriva nåt dumt i OT-forumet som jag aldrig annars är inne i. Vad får man se: Corvette! Jag kör Vette, har en finsk mamma och går och funderar ibland över Opel GT. Sen får man se "Makkari yxi", har aldrig sett koppling innan. Tror jag går och lägger mig nu, här finns det inte mycket att tillföra :hej

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!