Försäkringspremiechock (billigt)

Kan hon ha haft något tilläggsskydd såsom premiebefrielse eller liknande som inte sades upp av henne? Det verkar i mina ögon väldigt konstigt att skicka ett inbetalningskort på en helt vilande försäkring. Jag antar att hon inte betalade (hoppas) utan att hon sa till dem att makulera deras fodran?

Nej...Hon hade inga tilläggsförsäkringar eller nåt sånt. Bara en helt vanlig pensionsförsäkring som SA bekräftade skulle ligga vilande.... Men nån info om att en vilande försäkring kostade 300 kr (kommer inte ihåg exakta summan..) att administrera kom inte fram. Inte heller att den summan drogs kontinuerligt från hennes sparade pengar....

Nej igen... Hon betalade inte. Fanns ju inget att betala för. 0 kr på pensionsförsäkringen o en sån är ju inte mkt att betala för. Även jag sa upp min försäkring där.....o lär inte ha ngt att göra med SA igen.

Den är inte strypt på papperet då? De är min å jag har gått på 2 minor.. Fått en satans så billig offert för att senare få en betydligt dyrare premie..

precis! jävla kukhuven som gav mig prisuppgift på min hoj då jag kollade den innan jag köpt den, en bandit skulle de ha en jädra massa för i jämförelse, sen när jag tecknade försäkring så sa de tredubbla summan mot vad de sa INNAN jag köpte hoj-jäveln. För då sa de att de skiter i om den är strypt på papperet för de där insugspuckarna försvinner så fort ändå. Så tji fick jag!!

Själv ringde jag igår och tecknade försäkring. "Endast" 820:-/månad för min gixxer 1000-06. Trafik...

Till mig sa de att de inte tecknar enbart trafikförsäkring. Halv/helår 24800kr och hel/hel 40892kr. Varför får alltid jag dyrare premier än andra? Över trettio, körkort i 14-15 år, max bonus, men det hjälper ju fan inte! :huvet

Zzr 1400

Jag tycker 1609 Kr/månad för en ZZR 1400 -08 (helförsäkring) är bra jobbat av Folksam. Går dessutom att ställa av när man vill och då kostar garageförsäkringen 117 Kr/mån. Kör man 5 månader på året ger det ~8000 Kr

Till mig sa de att de inte tecknar enbart trafikförsäkring. Halv/helår 24800kr och hel/hel 40892kr. Varför får alltid jag dyrare premier än andra? Över trettio, körkort i 14-15 år, max bonus, men det hjälper ju fan inte! :huvet

Är ju inga problem att teckna enbart trafik?? Jag valde suzukiförsäkringen som länsförsäkringar håller i. Hade samma försäkring och bolag förra året också. Ser nu att jag tänkte/räknade fel förut. Min premie ligger på 600:-/månad. Den har alltså gått ner lite mot förra året. 6912:- om man väljer att betala allt på ett bräde för ett helt år :tummenupp

Jag har hört med Salus men dom får jag en dyrare försäkring Suzuki RF600R 93...6700halv/hel. 26år, kort i 4år bor i stockholm!
Trygg-Hansa är dock billigast med sina 5939halv/hel..¨

kan väl ha att göra med vart man har valt att bosätta sig :huvet

Är ju inga problem att teckna enbart trafik?? Jag valde suzukiförsäkringen som länsförsäkringar håller i. Hade samma försäkring och bolag förra året också. Ser nu att jag tänkte/räknade fel förut. Min premie ligger på 600:-/månad. Den har alltså gått ner lite mot förra året. 6912:- om man väljer att betala allt på ett bräde för ett helt år :tummenupp

Ah, trodde du pratade om Salus. De tecknar inte enbart trafik tydligen sa de till mig.

Ska kolla Länsförsäkringar. Har kollat alla andra. Billigast är Folksam. Om man vill kunna ställa av iaf. 9080kr/år i trafik (756kr/månad), 17000kr för halv, 34000kr för hel. De hade också gått ner något från föregående år. Typ några hundralappar.

Jag betalar 236kr/månad i halvförsäkring.
Dock inte den grymmaste hojen, men med tanke på att jag är 19 är det helt okej =)

Alla ni med Sukkor, gixxrar och andra Suzukimodeller, har ni tittat på Suzukiförsäkringar? Där sparade jag typ 70% jämfört med alla andra försäkringar på marknaden...

Alla ni med Sukkor, gixxrar och andra Suzukimodeller, har ni tittat på Suzukiförsäkringar? Där sparade jag typ 70% jämfört med alla andra försäkringar på marknaden...

Har du läst det finstilta, dvs vad du har för självrisker mm? Vart ingen fördel för mig, så S-A får fortsätta försäkra min svampgixxer.

För att du kör som en dålig galning ;) Och jag som en bra galning :D

mmm om det vore så väl att det blev nåt åka... :)

Förra säsongen slutade på 290mil.
dumt att betala så mycket för så få mil.
Men i år ska det kompenseras...

Galning vet jag inget om, men dålig som faaaan e jag. :)

25000 kr självrisk på vagnskada? Det hade jag iallafal.

Ah, trodde du pratade om Salus. De tecknar inte enbart trafik tydligen sa de till mig.

Ska kolla Länsförsäkringar. Har kollat alla andra. Billigast är Folksam. Om man vill kunna ställa av iaf. 9080kr/år i trafik (756kr/månad), 17000kr för halv, 34000kr för hel. De hade också gått ner något från föregående år. Typ några hundralappar.

Ställa av är onödigt, mamma eller en kompis är överlyckliga över att för en gångs skull få äga en riktig hoj på pappret ibland, även om det bara är ett par månader :D

25000 kr självrisk på vagnskada? Det hade jag iallafal.

Det stämmer. 25K i självrisk på stölden också.

Värt att tänka på.

Edit: För de hojar som klassas som sporthojar då alltså.

Last edited:
*/ ?>
Back