Försäkringspremie - (in-)sanity check

Deafdumbo

Barbro: Hemkunskapslärare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
CR500 supermotleopard
Hämtade hem en sjavig (lugn, den skall få vård så den blir tip-top, jag har börjat ett nytt liv... :tummenupp ) KTM 520 EXC -00 (LV-reg) igårkväll.

Blev lite paff när Bilsport & MC inte var billigast (3.782:-/halvförs helår om man uppfyller deras olika krav). Jag fick 3.120:-/halvförs helår från If och då har de INGA krav förutom två lås (skit samma eftersom jag är en så'n vuxen-mupp att jag uppfyller alla tänkbara mes-krav).

(Jag är född -70 :död , körkort sedan -89, bosatt i villa med låst garage en mil från Sthlm C.)

Är 3.120:- bra?

Jag vet att det finns försäkringstrådar, men jag har inte hittat något helt relevant där. Dessutom verkar det ha rört på sig på sistone med e-reg-listorna och bolagens positionering i olika specialkategorier. Bilsport & MC verkar ha fått Stockholms-skräck - 8 loppor för en offroadförsäkring, kom igen!

// JV

PS. En cool grej med EXC'n jag köpte är att den hade besiktigats (i Nynäs) med motardhjulen på utan att någon sade ett knyst...

Deafdumbo skrev:
Hämtade hem en sjavig ..................... QUOTE]

Har en 525exc,betalar 1650:- halv/helår hos IF.
TH ville ha 11000:- i bara trafik :gnissla ,hade VTR:n i TH å den betalade jag 4500:-hel/hel.

Bra och bra.... Det är väl klart godkänt iaf.
Jag pyntar 1358:- hel/hel för min 6kW-moppe.
Är den helt korrekt reggad är det väl bra.

Rock on och välkommen tillbaka till livet :yoparty :tummenupp

KTM 660-04 hel-hel 2428:-länsförsäkringar född 74
som du säger bilsport&mc var dyrare för mig också
skillde nästan tusen spänn...

625SMC -04
FÖDD -75
Har haft det jävla A kortet i 10 år likförbannat får jag betala 3800:-

Bor du i Zon 1 & 2 blir det ofta rätt dyrt oavsett hoj och ålder. För att komma ner i premie verkar de enda alternativen vara att köpa en BMW eller flytta ut i skogen. För övrigt ville Länsförsäkringar ha 46000:- hel/helår och TH 26000:- för en DR-Z 400 SM.... Jag är 25, bor i Uppsala och håller på att ta kortet.

Back