försäkringspremie, imorterad hoj

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Är det - som det är med bilar - dyrare att försäkra en tysklandsimporterad hoj än en svensksåld?
Jag har varit borta från MC-svängen i många åt men skall nu tillbaka, bara för att upptäcka att försäkringsdjungeln blivit näst intill oigenomtränglig....

duckie skrev:
Är det - som det är med bilar - dyrare att försäkra en tysklandsimporterad hoj än en svensksåld?
Jag har varit borta från MC-svängen i många åt men skall nu tillbaka, bara för att upptäcka att försäkringsdjungeln blivit näst intill oigenomtränglig....

Nej det är inte dyrare att försökra en import cykel. Jag har en importerad R1:a och det är samma försäkring på min som på mina polares R1:or som har svensksålda.

duckie skrev:

Inte dyrare att försäkra en Imp.hoj. Hade själv en R6´a från Tyskland och det är samma pris, du får lika mycket för den om den blir skrotad de går efter listpris.

Jag fick ingen skillnad då jag tog hem zzr'en för nån månad sedan. Att två personer skulle få samma premie låter ju nästan osannorlikt!
Man brukar ju inte ens få samma premie om man ställer två förfrågningar till samma handläggare med 5 minuters mellanrum :va Lite ironiskt, men så funkar det ju nästan med försäkringarna idag...

duckie skrev:
Hej sötnos :krama

Tror inte att det ska vara dyrare med en hoj, bara för att den är importerad. Det enda som kan bli merkostnad för är registreringen i Sverige (ligger på runt 1500 tror jag).

Hur många har en svensktillverkad sporthoj? Såvitt jag vet är de flesta hojar i detta landet importerade....

Nr:18 skrev:
Hur många har en svensktillverkad sporthoj? Såvitt jag vet är de flesta hojar i detta landet importerade....
Nu menade kanske hon att en hoj vart registrerad i tex. Tyskland för att sedan skrivas i Sverige.
Förut så har jag för mig att det blev dyrare med en sådan importhoj?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman