Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
eller att folk inte tar såna här undersökningar speciellt seriöst utan svarar att de kör oförsäkrat bara för att provocera.Är det omöjligt de sju procenten kanske bara tävlar?
Är det omöjligt de sju procenten kanske bara tävlar?
Tyvärr och tyvärr. Det är ju inte den påkörde det drabbar. TFF går ju in och täcker allt för den drabbade. Dock blir ju den som orsakade olyckan skadeståndskyldig, och TFF ser aldrig mellan fingrarna. Blir någon ordentligt skadad så blir man återbetalningsskyldig resten av livet. Så valet är ju enkelt, iaf i mina ögon!Kan vara så att en del tävlar men tyvärr finns det några procent som vimlar runt i trafiken utan försäkring![]()
Mvh Bananen
Tyvärr och tyvärr. Det är ju inte den påkörde det drabbar. TFF går ju in och täcker allt för den drabbade. Dock blir ju den som orsakade olyckan skadeståndskyldig, och TFF ser aldrig mellan fingrarna. Blir någon ordentligt skadad så blir man återbetalningsskyldig resten av livet. Så valet är ju enkelt, iaf i mina ögon!
Fast å andra sidan, många olyckor orsakas av onyktra förare tyvärr även bland oss och 100 knyck för fort är ju inte ovanligt, vilket ju iaf klassas som vårdslöshet i många fall....jag citerar, om:
Den som orsakat skadan med avsikt (uppsåtligen), av grov vårdslöshet eller varit rattfull och vårdslös vid olyckan, kan få betala tillbaka hela eller del av den ersättning som Trafikförsäkringsföreningen har betalat till den skadelidande.
Risken finns ju, men i normalfallet så gäller basbeloppen.
Fast å andra sidan, många olyckor orsakas av onyktra förare tyvärr även bland oss och 100 knyck för fort är ju inte ovanligt, vilket ju iaf klassas som vårdslöshet i många fall.
Men du har rätt, jag hade missat att dom normalt har en spärrMen det är ändå en hel del pengar att betala tillbaka!
|
|
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX
Ducati lanserar serviceinte... |
|
|
Oro för batteriet
Batteriet oroar mest – men ... |
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|