Försäkringslistan 2012

Bruun

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7
Någon som har fler försäkringsbolag? Samt tips på hur man kan få lägre premie och med vilket bolag? (Genom att gå med i klubbar, anti alkohol förbund etc)
 

mojja83

Guest
Förstår inte vad alla tjatar om.

29 år småort inget a-kort Honda cbr600rr 9300 kr hel/hel
6000 kr på vagnskada,brand,stöld

Hos trygghansa.

Vill man dela upp betalningen på 12 månader tillkom tror jag 10% på premien jag valde helårsbetalning direk + att försäkrningen är avställningsbar!!!
 

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Försäkrade min idag (akut). Zx10R -08. Jag blev så där härligt chockad när dom hade höjt premien med 600 spänn I MÅNADEN! Från 1800 till 2400 i månaden halvförsäkrad. Hur går den ekvationen ihop? :huvet

Blir till att leta upp ny försäkring illa kvickt.

Som någon nämnt tidigare så håller jag mig med borta från Trygg Hansa. Finns inget tryggt med dom överhuvudtaget! :dummer
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Herrn har koll på sin självrisk va ??

Iaf förra året så låg en sporthoj på 25k i självrisk på hondas märkesförsäkring.
Man skall ju ha det i bakhuvudet när man väljer fart på vägen :gnissla

Vet inte om vi misstolka varandra eller ej men nu har jag Folksam trafik, och självrisken är 1000 kr om jag inte är ute och cyklat
 

Tapeworm

"Full fart, spar tid!"
Gick med
16 Apr 2011
Ort
Solna
Hoj
1998, Kawasaki Ninja ZX-6R
Låter som ett riktigt bra pris, ålder och trafikzon? Låter som det är värt att kolla upp, som IOGT-medlem får man ju dessutom 10% rabatt.

Visst är det!

Är 22 bast, bor vid zinkensdam mitt i sthlm!
Mycket har nog att göra med att hojen har några år på nacken, men hur som helst är jag riktigt nöjd!
:)
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Visst är det!

Är 22 bast, bor vid zinkensdam mitt i sthlm!
Mycket har nog att göra med att hojen har några år på nacken, men hur som helst är jag riktigt nöjd!
:)


Oj då var det riktigt bra ju. Är 26, bor i solna och betalar 700/månad för Halv/avst för 748an från 1996.
Hos folksam bör även tilläggas.
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Någon som har fler försäkringsbolag? Samt tips på hur man kan få lägre premie och med vilket bolag? (Genom att gå med i klubbar, anti alkohol förbund etc)

Ett tips för att få ner premien är autogiro om man förlitar sig på sådant.
Jag "sparade" några hundralappar på att köra autogiro månadsvis mot att betala kvartalsvis faktura eller halvårsvis.
 

powertrip

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Karlstad
Hoj
CBR1000RA Repsol 2009
Vore snyggt men en liten rad under varje bolag om de tillåter bana eller inte. Då tänker jag främst på Smc-kurser. Vissa bolag tillåter ju allt som inte är träning inför tävling eller tävling. På Folksams hemsida står det ju väldigt tydligt att det är ok med Smc, men så enkelt är det inte med alla bolag.
 

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Ort
Oskarshamn
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Salus har visst hojförsäkring, moderna med. Det är dom som står bakom bilsport mc, men dom har en egen också om du har allt hos dom.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Vore snyggt men en liten rad under varje bolag om de tillåter bana eller inte. Då tänker jag främst på Smc-kurser. Vissa bolag tillåter ju allt som inte är träning inför tävling eller tävling. På Folksams hemsida står det ju väldigt tydligt att det är ok med Smc, men så enkelt är det inte med alla bolag.

Nu blandar du person- och hojförsäkringsvillkor med varann. Träning inför tävling eller tävling gäller personsskyddet.
 

powertrip

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Karlstad
Hoj
CBR1000RA Repsol 2009
Nu blandar du person- och hojförsäkringsvillkor med varann. Träning inför tävling eller tävling gäller personsskyddet.

Nej, det var inte min tanke. Vissa bolag får man köra Smc-kurser och "tillverkarens" bandagar med, då gäller försäkringen på hojen. Vissa bolag tillåter ingenting, medans med Bilsport o MC så gäller försäkringen fullt så fort det inte är just träning inför tävling eller tävling (så var det iaf för nåt år sedan).

Men de som kör bör väl även ha koll på sin personförsäkring, i min olycksfall hos Trygg Hansa står precis samma formulering, dvs att den gäller om det inte är träning inför tävling eller tävling (men det gäller å andra sidan inte på min thaibox träning eller massa andra roliga saker... så jag borde byta).
 

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -00
Nu har jag ringt till alla försäkringsbolag och jämfört priser. Jag kommer att fortsätta vara kund hos Salusansvar då de helt klart är billigast. Jag betalar 5147 kr helår/halv för min R6:a -00. Har haft kortet sen den 23/5 -11.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA

h_ÅK_an

***HOJ***
Gick med
10 May 2006
Ort
å-berga
Hoj
Gixxer 750
F
Försäkrade min idag (akut). Zx10R -08. Jag blev så där härligt chockad när dom hade höjt premien med 600 spänn I MÅNADEN! Från 1800 till 2400 i månaden halvförsäkrad. Hur går den ekvationen ihop? :huvet

Blir till att leta upp ny försäkring illa kvickt.


Som någon nämnt tidigare så håller jag mig med borta från Trygg Hansa. Finns inget tryggt med dom överhuvudtaget! :dummer


Interssant, jag råkade ut för samma sak fast jag hade Folksam, byte till TH och nu betalar jag 1500/m helför och den är dessutom avställningsbar. If ville ha 63k för h/h för en Gixxer 750-08
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top