Försäkringskostnader?

SupMot

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2008
Ort
Kävlinge
Hoj
2008, KTM, 450 SMR
Jag undrar hur mycket ni betalar för era Supermotarder i försäkring...? Skriv gärna vilket försäkringsbolag, er ålder, märke, modell (+årsmodell), hur många hk den har osv, allt som berör kostnaden... :tummenupp

Sen skulle det vara bra att veta vilken sorts försäkring ni har också, skulle underlätta väldigt mycket :tungan

Tack på förhand!

Kör som om alla andra trafikanter är en älg: Yra, livsfarliga, oförutsägbara, ovetande och skiter överallt:huvet
 
KTM 660 SMC -05.
Bor i Sthlm.
23 år gammal, kört hoj så länge jag fått.
Folksam, hel/hel.
8800kr.
 
IF 1500kr Hel helår Husaberg 650 -06


Hur gammal är du? När jag sade att min var "strypt" för att försöka få lite billigare försäkring så skrattade försäkringstanten åt mig och sa: "Det där med strypningar hit och dit har vi kommit på för länge sedan, nu försäkrar vi alla cyklar som fulleffekt!" :huvet


Jag fick skriva min på brorsan till sommaren, då jag inte fyllt 24 än och inte kan teckna offroadförsäkring hos bilsport o mc.

Husqvarna 610
44kv - 60 hk enligt VV.

Mig (23) 9000:-
Brorsan (26) 4500:-
Halv/helår.
Båda har haft kort sedan 04
 
cbr1000rr-08 åretruntförsäkring går ej att ställa av 14300:- helförsäkring
40+ smc/folksam. Ska gå sporthojkursen till våren då sjunker den mer vet ej ännu vad det blir-
 
Hur gammal är du? När jag sade att min var "strypt" för att försöka få lite billigare försäkring så skrattade försäkringstanten åt mig och sa: "Det där med strypningar hit och dit har vi kommit på för länge sedan, nu försäkrar vi alla cyklar som fulleffekt!" :huvet


Jag fick skriva min på brorsan till sommaren, då jag inte fyllt 24 än och inte kan teckna offroadförsäkring hos bilsport o mc.

Husqvarna 610
44kv - 60 hk enligt VV.

Mig (23) 9000:-
Brorsan (26) 4500:-
Halv/helår.
Båda har haft kort sedan 04


24, jag ringde bara och sa att jag hade en Husaberg 650 och lämnade regnummret, sen sa han att det här är priset du får. Tror inte ens dom frågade effekt på den.

Räcker väl inte att säga att den är stryp, måste väl stå i pappren att den är det.. Min är iof inte strypt.
 
sporthoj kör alla motorcyklar som ostrypta efter du fyllt 21, så jag har if på maskinerna som ska vara strypta, de kollar bara på pappren på vv :)
har inget supermoto men lite andra maskiner :P
ktm 950 se (farsan äger den) 3600kr bilsport och mc
ktm 250 exc (strypt i pappren) 3600kr if försäkring
yamaha tt600 (strypt) 2500kr tror jag bilsport och mc
jag är 21 år nu :P
 
24, jag ringde bara och sa att jag hade en Husaberg 650 och lämnade regnummret, sen sa han att det här är priset du får. Tror inte ens dom frågade effekt på den.

Räcker väl inte att säga att den är stryp, måste väl stå i pappren att den är det.. Min är iof inte strypt.


Då måste dom ha gått på effekten på ditt reg bevis, dvs 6-9 kw. Dock gnäller inte jag då 4500 per år är äckligt billigt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top