Försäkringsfråga

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Tänkte fara ut i finvädret en sväng. Jag hade den påställd två-tre dagar förra månaden men hade inte råd att betala då dom väl skickade ut räkningen på 906kr. De har inte skickat nån påminnelse och jag finner inte fakturan. Vad händer om jag ställer på och far ut och kör nu? Är den försäkrad då? Brukar ju vara så men nu när det släpar efter litegrann så kanske dom vägrar försäkra eller nånting?

Snabbt svar tack!

honkiie skrev:
Tänkte fara ut i finvädret en sväng. Jag hade den påställd två-tre dagar förra månaden men hade inte råd att betala då dom väl skickade ut räkningen på 906kr. De har inte skickat nån påminnelse och jag finner inte fakturan. Vad händer om jag ställer på och far ut och kör nu? Är den försäkrad då? Brukar ju vara så men nu när det släpar efter litegrann så kanske dom vägrar försäkra eller nånting?

Snabbt svar tack!

Vet att du inte vill ha detta svar men varför köra när man inte kan betala? Köpt för dyr/dyr försäkra hoj? :va

Så länge den är försäkrad och påställd så gäller försäkringen. Det du däremot kan drabbas av är påminnelseavgifter och ev. inkasso...

P-son skrev:
Vet att du inte vill ha detta svar men varför köra när man inte kan betala? Köpt för dyr/dyr försäkra hoj? :va

Förra månaden kom dom helt plötsligt på att vi skulle gå över till månadslön så idag har jag fått min första lön på en och en halv månad och den förra lönen var för två veckor, blev lite kärvt :gnissla

honkiie skrev:
Förra månaden kom dom helt plötsligt på att vi skulle gå över till månadslön så idag har jag fått min första lön på en och en halv månad och den förra lönen var för två veckor, blev lite kärvt :gnissla

Ok men nu sägs det att du inte har körkort ens så...

MVH
"gnällspiken"

Ringa bolaget och fråga kanske är en idé?

Eller VV, de kan väl se om det finns en försäkring knuten till hojen.

ringde och hörde nu, visade sig att jag faktiskt betalat så det var tillochmed pengar på väg tillbaks till mig, kändes skönt.

honkiie skrev:
ringde och hörde nu, visade sig att jag faktiskt betalat så det var tillochmed pengar på väg tillbaks till mig, kändes skönt.
Men för fan Hoonkie... :lol

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...