Försäkringsfråga

Status
Ej öppen för fler svar.
Swedie skrev:
//---Jag har själv kraschat så många gånger att jag har slutat räkna (seriöst många gånger... i med att jag använt hojen som stunthoj) .. och varje gång har jag fixat hojen själv, billigare än vad självrisken från försäkringsbolaget är.//---

Visst, med du är nog ett särfall.
Folk som stuntar dagligen (sege, du och numera tydligen MW) har sällan finhojar att göra det med. De är knappast heller de stora utgiftsposterna för f-bolagen.
De "dyraste" kunderna är nog vanliga killar som helt enkelt kör omkull nån gång.

Swedie skrev:
Ja, är det införselskatt som gör detta eller är det att det säljs så få delar att det blir så små inköp att man inte får nån större rabatt? Även inköpspriserna i Sverige är dubbla av t.ex USA, så det är nog inte endast fel i Sverige.

Det stämmer, de va någon artikel i senaste smc-tidningen om skillnader på reservdelar, svenska priser va i mitten ungefär. De skrev också om nån kille som impoterade egna orginaldelar från usa och tjänade på det. Hursomhelst är det sjuka priser på blinkers, kåpdetaljer o.s.v. Dvs de delarna som kvaddar vid lättare omkulläggningar, och det är nog ingen tillfällighet..

Last edited:
Edobbe skrev:
Ska inom kort köpa mig en ny hoj och har tänkt att direkt vid inköp ställa den på Farsan för att få en lägre premie. Vägrar att bidra till dom sjuka avgifter som försäkringsbolagen tar ut för en sporthoj! Hur som hellst bor inte min far och jag i samma stad och min fråga blir då om detta kommer att ställa till ngr problem vid en eventuell skada??? :va

Tacksam för svar (vet att vissa kommer att vara arga men det skiter jag fullständigt i.....det var försäkringsbolagen som började!) :arsele

Jag kan bara säga att jag skrev över min hoj på farsan nu, enbart för att kunna byta försäkringsbolag! Farsan ringde till Länsförsäkringar (LN) och klarjorde från start att vi har hojen ihop. Inga problem sa LN men premien blir dyare. Jag betalade på IF 6301:- halv/halv när jag stod som ägare (kunde inte köra bana på IF). Nu står hojen på farsan och jag betalar 5698:- halv/halv på LN. Men se till att försäkringsbolaget har klart för sig att ni har hojen tillsammans! Annars kan det bli problem om det händer nått!

1: Edobbe - jag hatar dig. Du är ful, äcklig och skenförsäkrare. (Hey, om sådana trådar får pågå utan banning bör personliga påhopp också få vara.) Du parasiterar på oss andra.
2: När nåt händer, och det kommer hända, så får du inte ut en spänn.
3: Det är ingen jävla rättighet att få köra sporthoj. Har du inte råd, gå över till någon sport som passar ett moppefucko som dig, exempelvis hoppa hage.

Freppa skrev:
1: Edobbe - jag hatar dig. Du är ful, äcklig och skenförsäkrare. (Hey, om sådana trådar får pågå utan banning bör personliga påhopp också få vara.) Du parasiterar på oss andra.
3: Det är ingen jävla rättighet att få köra sporthoj. Har du inte råd, gå över till någon sport som passar ett moppefucko som dig, exempelvis hoppa hage.

MMmmm du verkar smart :7peta

Freppa skrev:

Ditt lilla jävla luder!!!
Jag har betalt alla mina försäkringar själv utan att sätta den på ngn annan!
Du har inte en jävla aning om vem jag är!
Skrev min fråga för att få lite info om ngt som många undrar över och ännu fler redan håller på med....vem fan är du att säga att jag inte har ngn rättighet att köra hoj!!! Känner du mig?

Dra!!!! :fatta!

Jag tar mig friheten att skriva att du inte har någon rätt att köra hoj om du inte har råd med försäkringen. Är det inte lite pinsamt att vara 26 år och skriva saker på pappa? Kom nu förihelvete inte och säg att du inte tänkte göra detta utan att du bara var en god samarit som ville fråga nåt för allas bästa. Sopa.

Freppa skrev:
Jag tar mig friheten att skriva att du inte har någon rätt att köra hoj om du inte har råd med försäkringen. Är det inte lite pinsamt att vara 26 år och skriva saker på pappa? Kom nu förihelvete inte och säg att du inte tänkte göra detta utan att du bara var en god samarit som ville fråga nåt för allas bästa. Sopa.

Klart som fan att jag hade tänkt göra det om det inte var förenat med ngn risk och om priset var lägre.....nu är ju inte så fallet så det är nog bara att vara glad och betala. Men det ändrar inte det faktum att du är en idiot som gör en massa antagenden om ngn som du inte har en aning om vem det är!
Dra åt helvete!!! :brinnerup

Hmmm. Låt oss läsa första raden du skrev i denna tråd:

Puckot skrev:
Ska inom kort köpa mig en ny hoj och har tänkt att direkt vid inköp ställa den på Farsan för att få en lägre premie. Vägrar att bidra till dom sjuka avgifter som försäkringsbolagen tar ut för en sporthoj! Hur som hellst bor inte min far och jag i samma stad och min fråga blir då om detta kommer att ställa till ngr problem vid en eventuell skada??? :va
Jag kanske inte är läskunnig nog, men säger inte du där att du tänker skenförsäkra? Missade jag något? Har Västerås sin egna variant av SAOL där ordens betydelse är nåt helt annat än det jag lärt mig? Upplys mig gärna. Jag ser fram emot dina lysande utläggningar om detta.

Edobbe skrev:
det var försäkringsbolagen som började!

Kan vara det roligaste jag läst på mycket länge. Jag tror inte heller att så många blir arga utan mer less när man läser om stone cold skenförsäkring.

Freppa skrev:
Jävla nörd det är ju din stulna hoj jag försöker försäkra, men vart lite fundersam för det var farsan som stal den. SÅ funkar det i Västerås :arsele

Medin skrev:
Jag kan bara säga att jag skrev över min hoj på farsan nu, enbart för att kunna byta försäkringsbolag! Farsan ringde till Länsförsäkringar (LN) och klarjorde från start att vi har hojen ihop. Inga problem sa LN men premien blir dyare. Jag betalade på IF 6301:- halv/halv när jag stod som ägare (kunde inte köra bana på IF). Nu står hojen på farsan och jag betalar 5698:- halv/halv på LN. Men se till att försäkringsbolaget har klart för sig att ni har hojen tillsammans! Annars kan det bli problem om det händer nått!

Sådär hade jag förut....Det kan bli problem ändå.

Många som skenförsäkrar förlorar ju helt på det i slutändan, dvs får ingen ersättning alls, så på så sätt är de inga parasiter.

Lycka vore om hojjar och försäkringar var gratis! Och bensin åxå förresten!

Ni vet varför jag stänger tråden. Att försöka genom raseriutbrott och påhopp förändra nån annans syn på hur saker ska gå till i världen funkar inte.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026