Försäkringsfråga

Status
Ej öppen för fler svar.

Edobbe

You´ll never walk alone
Gick med
10 May 2004
Hoj
Ducati Monster Dark 900
Ska inom kort köpa mig en ny hoj och har tänkt att direkt vid inköp ställa den på Farsan för att få en lägre premie. Vägrar att bidra till dom sjuka avgifter som försäkringsbolagen tar ut för en sporthoj! Hur som hellst bor inte min far och jag i samma stad och min fråga blir då om detta kommer att ställa till ngr problem vid en eventuell skada??? :va

Tacksam för svar (vet att vissa kommer att vara arga men det skiter jag fullständigt i.....det var försäkringsbolagen som började!) :arsele

Edobbe skrev:
Ska inom kort köpa mig en ny hoj och har tänkt att direkt vid inköp ställa den på Farsan för att få en lägre premie. Vägrar att bidra till dom sjuka avgifter som försäkringsbolagen tar ut för en sporthoj! Hur som hellst bor inte min far och jag i samma stad och min fråga blir då om detta kommer att ställa till ngr problem vid en eventuell skada??? :va

Tacksam för svar (vet att vissa kommer att vara arga men det skiter jag fullständigt i.....det var försäkringsbolagen som började!) :arsele

Svar ja, det borde bli problem. Hoppas jag iallafall.

Edobbe skrev:
Tacksam för svar (vet att vissa kommer att vara arga men det skiter jag fullständigt i.....det var försäkringsbolagen som började!)

Nu har du tänkt till riktigt ordentligt?

//@

Edobbe skrev:
det var försäkringsbolagen som började!

Här har vi killen som fattat vad det handlar om :rolleyes:

Om R1:an i din profil är din gamla hoj fattar jag inte ditt resonemang. Har du verkligen betalt mer i försäkring än du fått ut hittils?

Dez skrev:
Här har vi killen som fattat vad det handlar om :rolleyes:

Om R1:an i din profil är din gamla hoj fattar jag inte ditt resonemang. Har du verkligen betalt mer i försäkring än du fått ut hittils?

Inte min retta i profilen det var kusinen som fick sig en flygtur.

twinner skrev:
stäng tråden och banna.
Gnällspik! Låt killen göra som han vill. Visst, vi kan berätta vad som är fel i det hela, men i slutändan får han göra valet och han är inte mer idiot för det.

Swedie skrev:
Gnällspik! Låt killen göra som han vill. Visst, vi kan berätta vad som är fel i det hela, men i slutändan får han göra valet och han är inte mer idiot för det.

Jaja..men det har ju redan varit 97st sånna här trådar.I detta fall är det ju uppenbart att alla hästar inte finns i hagen,eller att nån vill provocera.
Du kommer ändå få stänga den sen skulle jag tro. :)

En kompis hade hojen på sin morsa.
Han fick inte ut ett rött öre när han crashade den.
Fick sälja skrotet som var kvar för halva värdet när den var hel.

Tänk på det...

//Anders.

UnderDOG skrev:
En kompis hade hojen på sin morsa.
Han fick inte ut ett rött öre när han crashade den.
Fick sälja skrotet som var kvar för halva värdet när den var hel.

Tänk på det...

//Anders.

Det var bara det jag ville höra......antar att det inte finns ngt sätt att få det billigare förutom att köpa moppe och flytta till Treriksröset!!! :huvet

Swedie skrev:
Orsaken till hög premie är antalet krascher, inte att den står på en annan person.

Nja. Skulle han ha en hoj som han hade råd med så skulle han kanske inte gå omkull. Alternativt bara ha den halvf.

En annan STOR orsak är att generalagenterna/tillverkarna tar ut sjuka reservdelspriser.Kolla senast bike avgassystem till 999:an kostade 23´eller nåt

soppatorsken skrev:
Nja. Skulle han ha en hoj som han hade råd med så skulle han kanske inte gå omkull. Alternativt bara ha den halvf.
Nja :rolleyes: Javisst han kanske kör en hoj som han sett alla andra köra så grymt med och tycker att han oxå kan köra sådär... sen med noll erfarenhet och precis nyinköpt Wheelie-R1 så märker han att det inte var så jättelätt och ger sig ut o tränar... och tränar... tills det går fel. Trista är att dessa personer vill använda försäkringen för att täcka skadorna. Jag har själv kraschat så många gånger att jag har slutat räkna (seriöst många gånger... i med att jag använt hojen som stunthoj) .. och varje gång har jag fixat hojen själv, billigare än vad självrisken från försäkringsbolaget är. Enda gången jag skulle utnyttja försäkringen vore om jag kraschar och åker ambulans och där jag måste rapportera en olycka. Tycker fler borde göra detta...

Sen vet jag att det är sjukvårdsfallen som kostar försäkringsbolagen, men man kan ju iaf bidra lite att försöka fixa hojen själv iaf.

twinner skrev:
Jaja..men det har ju redan varit 97st sånna här trådar.I detta fall är det ju uppenbart att alla hästar inte finns i hagen,eller att nån vill provocera.
Du kommer ändå få stänga den sen skulle jag tro. :)

Trodde man fick fråga om vad man vill som var mc-relaterat på den här siten......har inte varit medlem så länge så rätta mig om jag har fel! :arsele

Kiosken skrev:
En annan STOR orsak är att generalagenterna/tillverkarna tar ut sjuka reservdelspriser.Kolla senast bike avgassystem till 999:an kostade 23´eller nåt
Ja, är det införselskatt som gör detta eller är det att det säljs så få delar att det blir så små inköp att man inte får nån större rabatt? Även inköpspriserna i Sverige är dubbla av t.ex USA, så det är nog inte endast fel i Sverige.

Edobbe skrev:
Trodde man fick fråga om vad man vill som var mc-relaterat på den här siten......har inte varit medlem så länge så rätta mig om jag har fel! :arsele
Din tråd kommer användas som exempel vid framtida liknande frågor för att slippa skriva allt om och om igen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026