Försäkringsfråga

Och lägger du den, lätt hänt. Har du pengar till självrisken ?
För är självrisken, det du ska betala verkstaden själv, tex 25000kr så kanske det blir lite jobbigt få fram pengarna ?

Försäkringskostnaden består att två delar:
Premie
Självrisk
Och det är när man lägger ihop dom två delarna man ser vad försäkringen verkligen kostar !

Inte alltför sällan har jag kommit fram till att det är bättre att lägga pengarna på hög och betala själv ifall man lägger den och är vållande.

Att tillägga då är att på cbr:n valde jag 8000:- i självrisk. Vilket var ganska skönt när olyckan var framme i höstas. Skulle kosta 52000:- att laga den. Fick 64000:- i inlösen.
På min street triple har jag 3000:- i självrisk.

För är självrisken, det du ska betala verkstaden själv, tex 25000kr så kanske det blir lite jobbigt få fram pengarna ?

Premie
Självrisk
Och det är när man lägger ihop dom två delarna man ser vad försäkringen verkligen kostar !
Läs på lite om självrisker nu? Som de påpekades i den andra tråden så är självrisken för en nyare gsxr 25 000:- OM man har suzuki märkesförsäkring, har man i princip vilket annat bolag som helst (inklusive länsförsäkringar som nu har hand om suzuki märkesförsäkring) så är självrisken vid en skada betydligt lägre

Premie
Självrisk

Självrisken vid vagnskada är 3000. Rätt överkomligt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT