Försäkringsfråga!!

dreamtool

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2009
Hoj
(ingen ännu)
hey, om man tecknar en försäkring på motorcykeln, får fortfarande vem som helst köra den då??
har för mig att jag har sett nånstans att det bara är den personen som försäkringen står på som får köra.. stämmer det ??

Probelemet är det att jag inte e så gammal och om jag skriver försäkringen på mig så kommer det bli väldigt dyrt, skulle vara bra att skriva den på föräldrarana, går det ??

Har min Speed triple hos IF å har dubbel självrisk på vagnskada om nån annan än mej klotar...

Tror nog du kan låna den av dina päron ibland utan problem men är det bara du som kör den och är folkbokförd på annan adress kan det bli väldigt dyrt vid eventuell olycka.

Smartare att fråga respektive bolag hur dom ställer sig än att fråga här, då får du riktiga svar.:tummenupp

thanqs för svaren, men iofs så kan man ju skita i att betala försäkring och lägga försäkringspengerna på reparationen istället ^^

-- ska höra vidare --

BTW. Är det nån som vet nått billigt försäkringbolag? ?
kollade upp nån sida och där stode det att försäkrnigen för en suzuki gsr 600 till mig skulle kosta 20.000kr, lite väl dyrt,... Finns det billigare ??

Last edited:
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...