försäkringsfråga till er med LV reggade husaberg

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Vad får ni betala i försäkring. Riktar mig till de som är i åldergruppen 24 minus och vilka försäkringsbolag har ni.

med vänliga hälsningar :)

Skulle få betala 2100kr helförsäkring/ Helår hos IF på den husa Fs650-06 jag tänkte beställa NU: M
en då är jag 35år

Kolla Bilsport och mc, de har många modeller som är offroadklassade. Även LF har någon form av offroadklassning tror jag. Min husa kostar c:a 3500:-/år halvförs hos LF och då är den försäkrad på full effekt trots att pappret säger annat... Är 26 år ung.

När jag ringde runt höll jag på att dö av chock, fanns några bolag som hade en premie som var flera gånger dyrare än min R6:a. Tror 50 000 var det dyraste erbjudandet jag fick....

erik skrev:
Kolla Bilsport och mc, de har många modeller som är offroadklassade. Även LF har någon form av offroadklassning tror jag. Min husa kostar c:a 3500:-/år halvförs hos LF och då är den försäkrad på full effekt trots att pappret säger annat... Är 26 år ung.

När jag ringde runt höll jag på att dö av chock, fanns några bolag som hade en premie som var flera gånger dyrare än min R6:a. Tror 50 000 var det dyraste erbjudandet jag fick....
Bilsport försäkrar inte offroadförsäkring för dem under 24 år. :( helt andra premier överlag för dem som är över 24, ofta inte gämförbart tyvär.
Skulle någon ha en 501 som är LV reggad skulle jag gärna vilja låna regg nummeret och ringa runt lite.

Mr_Mike skrev:
Tjenna...

Jag är 22år har husan på mig själv betalar 1800kr Hel/Hel
Hos de här http://www.sockenbolagen.se/

Välj ditt län sedan ditt kontor... jätte smidiga att ha och göra med...

///Micke
Hittade 2 försäkringsbolag i min komun. Är det något att ha. Alltså jag har aldrig hört talas om dessa bolag innan. Vad är det för några. Hade velat ha lite information. Man vill ju inte att allt går åt pipan vid en eventuell stöld eller trafikolycka. Men bra att de har billiga premier. :tummenupp

Jag har IF å betalar ca4300kr hel/hel. 23år, A-kk sen maj..

philsson skrev:
Vad får ni betala i försäkring. Riktar mig till de som är i åldergruppen 24 minus och vilka försäkringsbolag har ni.

1020:- på folksam hel/hel :tummenupp

Husa!!

philsson skrev:

Jag betalar 790kr/år helförs!! hos Folksam Kan de bli bättre??? :tummenupp

Husa!!

Va har du för årsmodell på husan?? strypnigen på min 05a ligger på 6kw o 03an har 11kw el nå tror jag... priset beror mkt på strypnigen som den e typad me..

Morphed skrev:
Va har du för årsmodell på husan?? strypnigen på min 05a ligger på 6kw o 03an har 11kw el nå tror jag... priset beror mkt på strypnigen som den e typad me..
Den är typad 10,5kw det är en 00a.

philsson skrev:

22 bast... folksam hel/hel 1036 kr.

4000:- jämnt tror jag, 23år i gbg, husaberg 02. 9kw i papprena. Folksam tyckte synd om mig eftersom deras "lätt mc"-försäkring hade funkat om den låg på 8kw.. Jag var mest bara nöjd då andra bolag hade fattat att det är cirkus 65-70 kusar i maskinen och tog betalt därefter också..

Mvh Johan

wheelie82 skrev:
4000:- jämnt tror jag, 23år i gbg, husaberg 02. 9kw i papprena. Folksam tyckte synd om mig eftersom deras "lätt mc"-försäkring hade funkat om den låg på 8kw.. Jag var mest bara nöjd då andra bolag hade fattat att det är cirkus 65-70 kusar i maskinen och tog betalt därefter också..

Mvh Johan
min hoj står på 10,5kw. Det innebär alltså att jag inte kommer få en billig försäkring?. :3freak :gråta Lätt MC är ju annars upp till 11kw

philsson skrev:
min hoj står på 10,5kw. Det innebär alltså att jag inte kommer få en billig försäkring?. :3freak :gråta Lätt MC är ju annars upp till 11kw

Jodå det blir nog inte farligt dyrt för dig, ingen större skillnad. Ring runt o hör, enda rätta att göra. Folksam har tydligen nån egen gräns, 8kw för lätt mc.. Så en vanlig 125:a strypt till 11kw är tung mc enligt dem.. :kocko

wheelie82 skrev:
Jodå det blir nog inte farligt dyrt för dig, ingen större skillnad. Ring runt o hör, enda rätta att göra. Folksam har tydligen nån egen gräns, 8kw för lätt mc.. Så en vanlig 125:a strypt till 11kw är tung mc enligt dem.. :kocko
Det var ju en normal ideologi :hihi
Har inte registreringsbesiktigat hojen än tyvär. Måste fixa lite med lysen, blinkers och lite småfix innan besiktningen. Den står E reggad nu på fulleffekt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT