Försäkringsbolaget har nu besiktat min hojj!

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
Han gjorde tummen upp! (Tog lite bilder, kollade så den inte var skadad)

Så nu har jag hojjen helförsäkrad.

Nu börjar sässongen på allvar!!!! :tummenupp :banana :Bugar

Last edited:
heathrow skrev:
2110198 Han gjorde tummen upp! (Tog lite bilder, kollade så den inte var skadad)

Så nu har jag hojjen helförsäkrad.

Nu börjar sässongen på allvar!!!! :tummenupp :banana :Bugar

Fick dom lov å kolla på hojen innan du fick helförsäkra?

Busken skrev:
2110209 Fick dom lov å kolla på hojen innan du fick helförsäkra?

Ja skulle titta på den innan dom ville helförsäkra. Då vet dom med säkehet att det inte är några gamla skader, det skyddar ju även mig!

Klart jag hade gett dom lov.
:banana

fezt skrev:
2110216 ja håller med ?? va e de för procedur ? :va

Jag hade garageförsäkrat den å då jag ville helförsäkra, så ville dom ta en titt. Bra tycker jag, hoppas detta förhindrar att jag slipper betala ännu mera för andras fiffel! Alla hojjåkare drabbas då det finns idioter, som försöker lösa in trasiga saker.

Stuff skrev:
2110218 Den kanske är direktimporterad...

Inte det heller =)

Så var det för ett par år sedan när jag skulle försäkra min kawa zx9r -99!
Tycker det också är bra att dem gör så.

Jag har också fått visa upp några hojar, men nu när jag gick från halv till helförsäkring så ville dom inte se den, det är väl då det är befogat med tanke på "mygelrisk". :3freak

Mikey skrev:
2110275 Så borde ALLA F-bolag göra!!! Förhindrar att klantarslen som klotar med halv- eller bara trafikförsäkring ringer och helförsäkrar efteråt, och lite senare rapporterar en olycka :mad: :mad: :mad:

:tummenupp för ditt bolag!

Får man lov att fråga vad du pröjsar,ålder,osv???

I dagens läge Mikey så hoppas jag att alla försäkringsbolag besiktar fordon/eller annat försäkringsobjekt då man uppgraderar till en helförsäkring.

För om man ägen en bil t.ex. har den halvförsäkrad i 2 år sen ba åhh jag ska ha hel? Då måste dom nästan anta att något har hänt, tills dom bevisat motsattsen.

Jäkligt bra tycker jag

/LESS PÅ ATT BETALA ANDRAS JÄVLA IDIOTI.

heathrow skrev:
2110294 I dagens läge Mikey så hoppas jag att alla försäkringsbolag besiktar fordon/eller annat försäkringsobjekt då man uppgraderar till en helförsäkring.

För om man ägen en bil t.ex. har den halvförsäkrad i 2 år sen ba åhh jag ska ha hel? Då måste dom nästan anta att något har hänt, tills dom bevisat motsattsen.

Jäkligt bra tycker jag

/LESS PÅ ATT BETALA ANDRAS JÄVLA IDIOTI.
Håller med till fullo!!!

heathrow skrev:
2110294 I dagens läge Mikey så hoppas jag att alla försäkringsbolag besiktar fordon/eller annat försäkringsobjekt då man uppgraderar till en helförsäkring.
Ja, jag blev förvånad när dom inte ville se den och ifrågasatte det beslutet men dom var inte intresserade.

Mikey skrev:
2110275 Så borde ALLA F-bolag göra!!! Förhindrar att klantarslen som klotar med halv- eller bara trafikförsäkring ringer och helförsäkrar efteråt, och lite senare rapporterar en olycka :mad: :mad: :mad:

:tummenupp för ditt bolag!

Helt rätt!

Det handlar om bedrägeri. Kanske lönar det sig i längden och kan hoppas på lägre premier i framtiden? :banana

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka