Försäkringsbolagen + och -

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Har jagat runt på försäkring på både bilen och Mc.

Och jag har kommit fram till detta betyget.

Trygghansa :kocko
(Inget som helst förtroende för dessa(tidigare erfarenheter), trodde min SV var en racemaskin :kocko )

Folksam :(
DYRA (lite otrevlig men förstående)

Länsförsäkringar :kocko
Vi som har haft mellanklass kort går miste om en massa skadefria år.
Jag har haft kk sen 1998 men tog mc kort 01 och klassades med automatik upp till STORA klassen 03. Därför räknas ALLA mina försäkringar ifrån 03.

Bilsport/Mc :tummenupp
Väldigt trevligt bemötande.
Räknade från det datum jag tog kortet (01). :tummenupp
Deras försäkring gäller om man kör bana med SMC :tummenupp

If :tummenupp
Väldigt trevligt bemötande. :tummenupp
Deras försäkring gäller inte på inhängnat område :(

Last edited:
Man måste vara påstridig! Jag lyckades få till det så att de räknade 125-åren också. Men det är tyvärr lite godtyckligt hur det hanteras.

Måste bara säga att IF är klockrena.
Inte nog med att jag fick lägst premie hos dom förra sommaren, dom är alltid trevliga och pratar så man förstår. Två plus är att man kan ställa av och på när man vill och att dom nästan alltid har öppet och ingen eller kort telefonkö.

Jag har bara blivit trevligt bemött hos trygghansa. Även dem som alltid varit minst dyra för mig. Förra hojen (en r1 -99) betalade jag 2400:-/månad hos trygghansa. Helförsäkring förstås. 21 år boende i stockholm med larm på hojen dubbla godkända lås samt inlåst i larmat garage.... Hade ringt runt till alla bolag och avslutade med trygghansa. Han undrade om jag verkligen ville veta vad försäkringen kostade :hihi

Dem andra bolagen jag ringde till fick jag inte lika trevligt bemötande hos. Folksam var dem som verkade otrevligast (självklart finns det även trevliga människor som jobbar där, men den jag pratade med var otrevlig). Inget bolag som vill ha mig som kund och betala deras löner...

Folksam ville ha över 4000:-/månad för samma försäkring, alla gångerna jag ringde...

Menmen, måste börja samla bonus också :tummenupp När man väl är ute och åker en sväng en perfekt dag på en kurvig och fin landsväg så glömmer man allt vad pengar och bekymmer heter. Då är man bara i extas med sig själv

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park