Försäkringsbolagen kan inget om Endruo?

  • Thread starter Thread starter ritchi
  • Start date Start date

ritchi

Guest
Ska försäkra en e-reg yamaha 426 -01.

Ringde folksam och kollade försäkring. Jag sa att det är en enduro men dem förstår inte skillnaden.

Ska jag försäkra den där som vanlig LV-reg mc så får dem ta skulden om något händer efter som den är e-reg.
Eller får jag skulden själv eftersom det är jag som äger hojjen?

Bilsport och mc kan det där men då kostar det 4000 kr per år som är ganska bra men måste då betala allt i en summa och går inte att ställa av och på försäkringen.

MEN!!!
Kan det vara så att tex folksam försäkrar dem som vanliga mc?
 
Har for mig att dem vanliga bolagen som folksam, lansforsakringar, trygghansa och if har tagit bort e-reg och bara kor lv-reg men ar inte helt saker. Oavsett sa lar en lv-reg galla om det hander ngt for det ar ju egentligen en forsakring som tacker mer an e-reg i och med att man far kora pa allman vag och INTE bara pa allman vag till- eller fran traning/tavling. Men en lv-reg forsakring som ar avstallningsbar lar inte kosta speciellt manga kronor med den hojen du har sa kolla med bolagen bara.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top