försäkringsbolag????

mr loudpipes

Ny medlem
Gick med
15 May 2005
Hoj
HAYABUSA
det är så att jag funderar på att köpa en Suzuki Hayabusa -05.
jag undrar om det finns nån vettig försäkring till den, jag har bara haft mc kort 1 år å bil 2 år. jag har ringt en bunt bolag, men om man vill vara ordentlig och har mc skriven på sig så är det ju svin dyrt!!!!!
är det nån som har lite goda råd???

Det är bara att bita i det sura äpplet :mad:
Jag 40+ bor i liten stad inga anmärkningar betalar 15600:- hel/hel IF och får ställa av och på hur jag vill.
TH skulle ha 11000:-

//Lasse

jäpp... jag har ett...

"Av 16 omkomna förare 2000–2003 som haft mc-körkort mindre än ett år, körde 15 ihjäl sig på en supersport*cykel" aftonbladet.se

Så kör med huvudet. Du kommer att skrika av glädje när du kör en 125a därför tycker jag att du ska vänta. ALLA kan köra fort rak fram.. :7peta

Men om du inte tänker på detta så skaffa dig en busa och trafikföräkra dig bara.. då hamnar du runt 15-16kk /år.

mr loudpipes skrev:
det är så att jag funderar på att köpa en Suzuki Hayabusa -05.
jag undrar om det finns nån vettig försäkring till den, jag har bara haft mc kort 1 år å bil 2 år. jag har ringt en bunt bolag, men om man vill vara ordentlig och har mc skriven på sig så är det ju svin dyrt!!!!!

Hur gammal e du? Kort ett år så antar jag at du e typ 20-21?

mr loudpipes skrev:

Försäkringar är en djungel, värsta sorten! Det är rätt många variabler som spelar in, din ålder, kön, när du tog kortet, skadefria år, var du bor, vilken hoj du har, statistiken för den, hur gammal den är, garage, skyddskläder osv. Även HUR du bor kan spela in!
Så att fråga vad andra betalar säger inte så mycket för just dig... Skittrist svar, jag vet! :)

Skenförsäkra är bara dumt! :ajjabajja
Alternativen kan ju vara bara trafik, eller halv. Eller köpa en billigare hoj, man måste inte ha det värsta för att ha skitkul! Min 750F är inget under av väghållning eller effekt, men den är förbannat kul ändå! Och skrapa knäpuckar (och slipon :huvet ) går alldeles utmärkt med den också! :)

Hoztic skrev:
Försäkringar är en djungel, värsta sorten! Det är rätt många variabler som spelar in, din ålder, kön, när du tog kortet, skadefria år, var du bor, vilken hoj du har, statistiken för den, hur gammal den är, garage, skyddskläder osv. Även HUR du bor kan spela in!
Så att fråga vad andra betalar säger inte så mycket för just dig... Skittrist svar, jag vet! :)

Skenförsäkra är bara dumt! :ajjabajja
Alternativen kan ju vara bara trafik, eller halv. Eller köpa en billigare hoj, man måste inte ha det värsta för att ha skitkul! Min 750F är inget under av väghållning eller effekt, men den är förbannat kul ändå! Och skrapa knäpuckar (och slipon :huvet ) går alldeles utmärkt med den också! :)

du har rätt. men jag får väl ta det och göda upp TH lite.... :3freak

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...