Försäkringsbolag gör allt för att köra över kunder

Hur har DU blivit bemött av ditt försäkringsbolag vid skada ?

• Antal röstningar
    0
burner skrev:
Det är ofta som försäkringsbolagen föröker att slingra sig från sina åtaganden.

Senaste är Folksam som försökte undvika att betala ut ersättning till en kund.

Folksam försöker blåsa familj i Hedemora

Vad har du för erfarenhet av försäkringsbolagen ?

hittills bara goda, så fort jag har haft något strul eller inbrott eller annat så ha de pytsat ut stålar på nolltid nästan...så jag är nöjd så här långt...(har Trygg-Hansa)

Krossade rygg muskler när jag blev påkörd av bil fick 3000:- sveda o värk .. kunde knappt röra ryggen på 1 månad

Ludde-man skrev:
Krossade rygg muskler när jag blev påkörd av bil fick 3000:- sveda o värk .. kunde knappt röra ryggen på 1 månad
Krossade muskler?!

3000 va ganska mkt för sveda o värk dessutom. Va glad! Får du bestående mén så får du ut mer pengar om några år.

HanneZ skrev:
Krossade muskler?!

3000 va ganska mkt för sveda o värk dessutom. Va glad! Får du bestående mén så får du ut mer pengar om några år.
fick inga bestående men fick ju ingen ersättning för trasiga skyddskläder .. men de lagade iaf hojen..

Ludde-man skrev:
fick inga bestående men fick ju ingen ersättning för trasiga skyddskläder .. men de lagade iaf hojen..
Konstigt! Men det brukar stå rätt bra i papprerna vad försäkringen täcker och inte täcker så det är bara att läsa! Om den andre ansågs vållande bör du verkligen fått ersättning för kläderna. Trafikförsäkringen täcker skador på andra och deras egendom.

Har aldrig haft problem med ett F-bolag.
Har haft IF, folksam, salusansvar, trygghansa, modernaförsäkringar och något till som jag inte kommer ihåg.

Har råkat ut för div. saker och aldrig haft problem med utbetalning.

HanneZ skrev:
Konstigt! Men det brukar stå rätt bra i papprerna vad försäkringen täcker och inte täcker så det är bara att läsa! Om den andre ansågs vållande bör du verkligen fått ersättning för kläderna. Trafikförsäkringen täcker skador på andra och deras egendom.
Jag orkade inte tjafsa så jag tog det jag fick .. nu har ju allt läkt och hojen är fixad å går som en klocka .. de sa att jag kunde ha fått mer men då skulle jag ha fått dragit honom till rättegång .. men som jag ser det kan alla göra fel..

Jag fick en "oväntad utgift" till Trygg-Hansa. De ville ha runt 12500 av mig. Förrutom självrisken på 3000.

Jag numera är kund hos Folksam.

HanneZ skrev:
Krossade muskler?!

det var jävligt dåligt ska jag säga.

Fick 5tusen för ett brutet lårben, tog 4 veckor sen var jag på hojjen.

Bruten handled fick jag 3000kr för.

Jag fick 1000kr när jag druttade, jag gjorde inte illa mig utan det var "psykiskt" lidande. Dom ringde och sa att jag hade rätt till det och att jag skulle anmäla inom ett år om jag fått några bestående men.

Kompisen fick runt 20k för när han behövde operera bort en knöl på benet som gjorde att han blev 2% invalid. Tror inte att det är något han märker i vardagen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg