försäkringsbedrägeri!

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
R1
jag vet inte om jag ska skratta eller gråta

jag är utomlands och för ca en vecka sendan blev jag sjuk så jag gick till "vårdsentralen" någon dag senare. Läkarn där sa att han inte visste vad det var för fel på mig men att om jag blev sämre så skulle jag gå till akuten. Två dagar senare vaknade jag på morgonen och hade sjuka magsmärtor och feber och beslät då att gå åka till akuten så jag gjore det och på sjukhuset tog de blodprov och urinprov på mig och en vanlig röntgenbild på magen. resultaten kom och läkarn kom och sa att jag har något fel på njurarna för blodprovet visade att dom inte fungerade som dom skulle och att jag hade blod i urinet. han sa att jag kanske kunde ha njursten eller nån infektion i njuren. därför skickade han mig till CT vilket är en stor röntgen maskin där man ser alla skador på vävnader i organen. efter CT röntgen kom läkarn till mig och sa att njurarna såg bra ut och att det antagligen var ett virus som orsakat allt. fine jag vart sedan utskriven och gick och betalade. jag hade tidigare pratat med fb och dom sa att dom vill ha en rapport på vad som gjort osv osv, vilket jag hade. sendan faxade jag in papprena till fb (folksam) eller SOS som står som mellanhand. idag ringde de från SOS och sa att de betalar för sjukbesöket vilket gick på typ 1500 kr men inte för magnetröntgen som gick på 3000 kr för att deras läkare ansåg att det var onödigt!?

Jag fattar inte hur man då resonerar! hur fan kan en läkare i danmark sitta och säga att han tycker magnetröntken är onödig när läkarn på plats som undersöker mig och har alla prover framför sig säger att det måste göras!
kan det ens gå till på det här sättet? det måste ju va försäkringsbedrägeri fast från deras håll.:huvet :huvet :huvet

fattaliano skrev:
2498885 de från SOS och sa att de betalar för sjukbesöket vilket gick på typ 1500 kr men inte för magnetröntgen som gick på 3000 kr för att deras läkare ansåg att det var onödigt!?

betalar de inte sjukhuskostnaderna? hur ska man som patient kunna avgöra vad som är rimligt eller inte, såvida man inte är läkare själv:confused:

KGK skrev:
2499015 betalar de inte sjukhuskostnaderna? hur ska man som patient kunna avgöra vad som är rimligt eller inte, såvida man inte är läkare själv:confused:

det undrar jag också!! jag litar ju på att det läkaren säger till mig är legitimt. Men då menade tanten att jag ska ringa dom och fråga om det är ok först!??? låter helt absurt! jag var ju föfan dödssjuk inte fan tänker väl jag det första jag gör att jag blir lurad och dom röntgar mig i onödan. fattar faktiskt inte ett smack av hur dom tänker!:confused:

Detta påminner lite om mitt besök i bulgarien... hade varit hjälte på en sådan där mekanisk tjur... ändå problemet var att eftersom jag hade shorts på mig så skavde jag upp insidan av knäna. Täntke, hmm får nog gå och fixa lite plåster på detta annars lär det ju bli infekterat på stranden.

Läkaren där penslar på lite sår tvätt samt ger mig ett plåster. Vi skriver massa papper och han menar på att mitt hemförsäkring täcker detta osv..

Sen kommer räkningen på ca 1300:- Va tänker jag jag har ju bara fått plåster i princip ja ja de är dumma där nere ringer ´hemförsäkringen. Visst täker vi detta det är lungt... Bara du betalar självrisken på 1500:-

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: GALEN!"!¤

Insurance companies are like hookers.
First you pay them, then they fuck you...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti