Försäkrings relaterat

affromannen

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
er6n
Har ringt runt nu och kollat med olika bolag och det verkar som om ingen tar hänsyn till kw, eftersom jag ska strypa hojjen så blir det sjukt mkt billigare! men alla kör på ursprungs kw tydligen?! :confused:

vart har ni era hojjar försäkrade? hur tar dom ställning till kw?

Har ringt runt nu och kollat med olika bolag och det verkar som om ingen tar hänsyn till kw, eftersom jag ska strypa hojjen så blir det sjukt mkt billigare! men alla kör på ursprungs kw tydligen?! :confused:

vart har ni era hojjar försäkrade? hur tar dom ställning till kw?

Alla bolag tar försäkring på ursprungseffekten. Förut vet jag att de tog på strypningseffekt men det har de tagit bort. Kanske för att folk som ska köra strypt ofta inte gör det? Sen kan man ha tur o få försäkringen på strypeffekten om de gör fel, men jag vet inte vad som händer vi ev. krasch.

När jag körde strypt hade jag försäkringen på ursprungseffekt, men hade en billig hoj också...

Du får nog fortsätta ringa o ringa o ringa... Billigast vinner!

Länsförsäkringar (eller om det var folksam) tar tydligen hänsyn till strypning fortfarande, ringde dom för ett tag sedan om det. Hade precis satt kaffet i halsen över att en kille i samma ålder som mig, i samma stad, samma hoj betalade mindre än hälften så mycket :) Det visade sig att den var reggad som 25kw..

Länsförsäkringar (eller om det var folksam) tar tydligen hänsyn till strypning fortfarande, ringde dom för ett tag sedan om det. Hade precis satt kaffet i halsen över att en kille i samma ålder som mig, i samma stad, samma hoj betalade mindre än hälften så mycket :) Det visade sig att den var reggad som 25kw..

Ringde folksam idag, då jag är på jakt efter ny hoj. Hon fick fram försäkring på strypningen, men tog bort det och tog på full effekt eftersom jag nu har tungt kort. Sa att de endast tog på full effekt när jag kommenterade det.

vissa bolag ger försäkring efter strypt effekt om ägaren har Abeg kort.

Med din avatar kommer väl inget försäkringsbolag att sänka priset oavsett hur mycket du stryper effekten :D :tungan

Förresten........snygg avatar :)

Ringde till länsförsäkringar idag och han sa att dom satte på ursprungseffekten men han sa att jag kunde få ner den till 40 kw och då blev det 4392:- års avgift-halvförsäkring, vilket inte alls va dyrt tycker jag. På en ktm 625 -06

Ringde till länsförsäkringar idag och han sa att dom satte på ursprungseffekten men han sa att jag kunde få ner den till 40 kw och då blev det 4392:- års avgift-halvförsäkring, vilket inte alls va dyrt tycker jag. På en ktm 625 -06

DEt är lite tråkigt att läsa alla som försöker ragga billig försäkring genom att mygla. DEt ligger till så här: Om du kör omkring med en fulleffekts hoj med strypt motor, och du har körkort för tung Mc. Händer olyckan så har försäkringsbolaget fulla rättigheter att plocka ner det som är kvar av din hoj för att just se om den var stypt. Visar det sig att den inte är det men endå försäkrad som det. Då kommer dom att räkna ut din premie som du skulle ha betalt fär den hojen med allt vad som heter självrisker, års premine. Sen kommer dom att dra av mellan skillnaden, DEt som du skulle ha betalt in på preminen kommer således att dras av på dina pengar som bolaget skulle ha betalat ut. Händer bara det så har du tur. Är dom på dåligt humör, så kan dom anmäla dig även för Försäkrings fusk och bli skade stånds skylldig. Kntentan av det hela. Vad är det för vitts att betala en lägre premie och när olyckan är framme inte får ut på den. Har du inte råd att försäka sluta då att åka dyra maskiner. Rätta dig efter plånboken eller ta risken med att bara kör trafik. Jag själv kör en Honda CBR 929 och det är samma princip som Hondas märlkes försäkring som är gällande. Dom erbjuder en premie för Hel försäkring av en kostnad för 10000 för helår. Jag höll på att slå till, men frågade om självriksen. Slå mig i backen, den var 25000 kr. Va faan är det för allternativ till en billig försäkring som dom säger att det är. Ja viss den är billig så länge inte olyckan är framme. Mennär den väl inträffar och det kan den lika gärna göra i början som slutet. Händer den i början så kan den bli billigare än konkurenterna. Men händer den i slutet så är den faktis dyrare/ dyrast än andra bolag. Andra bolag kör med att man ska betala hög premie per mån under hög ses och liten själv risk om det händer något. Hondas märkes för SUGER FETT och kan verkligen blåsa oss om man inte uppmärksammar vad självrisken är. Om det är någon som inte äger hojen kör och olyckan är framme och det är förarens fel. Ja då är det den DUBBLA självrisken. Vad faan är det då för vitts med en premie som då faktis skulle slå ut hela min hojs värde. och mer till om man räknar med tidigare inbetalr premie. Skulle alltså kunna bli en själv risk på 50.000 + tidigare inbetalt premie under året. Det är helt SJUKT. Min hoj ligger väl just nu på ett värde av C.a 55.000 SJUKT SJUKT SJUKT

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT