Försäkrings chocken

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Har tänkt att köpa ny hoj så jag ringer runt i dag och kollade lite olika försäkringar och man kan ju få hjärtstopp av vissa bolag.
Det är inte direkt en sporthoj som jag har tänkt köpa men endå.
Hojen jag har kollat på är en Suzuki Dl 1000 V-strom -03 och så här illa var det med försäkringarna. Hel/Helår 25år mc kort 3år Boende i norrlands innre skogar.
Länsförsäkringar: 24970:-
Trygg hansa: 20952:-
If: 16164:-
Folksam: 33900:-
Men sen komme räddaren!!
Bilsport & mc: 4194:- :2cool
Hahaah.. det är ju sjukt vad det kan skilja på likadana försäkringar och självrisker.
Tur bara att jag hittade en rimlig försäkring annars så hadde det ju varit lika billigt att köpa en RR-hoj och ha samma premie.:tuttar

Oj jävlar vilken skillnad!

Jo man gör nog rätt i att ringa runt innan man köper hojen för att se att man inte får en försäkring som ligger runt det där folksampriset eller dyl.

MVH, grattis.

Har tänkt att köpa ny hoj så jag ringer runt i dag och kollade lite olika försäkringar och man kan ju få hjärtstopp av vissa bolag.
Hojen jag har kollat på är en Suzuki Dl 1000 V-strom -03 och så här illa var det med försäkringarna. Hel/Helår 25år mc kort 3år Boende i norrlands innre skogar.
Men sen komme räddaren!!
Hahaah.. det är ju sjukt vad det kan skilja på likadana försäkringar och självrisker.
Tur bara att jag hittade en rimlig försäkring annars så hadde det ju varit lika billigt att köpa en RR-hoj och ha samma premie.:tuttar

shit va billigt, ja tyckete min försäkring var billig...(zx10r-05,helförsäkring 2300kr-per månad, 23 år, ganska stor stad o körkort i ett halvår)

Grattis, ja man ska helt klart ringa runt varje år och kolla.

Själv fick jag teckna gubbförsäkring i år 40+ ---- tackar !!!
500/mån för duccen, helförs, 3000 självrisk :)

Men sen komme räddaren!!

Allvarligt...fick du premierna på en V-strom? Och bor i Norrland? Sjuukt...

Betalar 6500 halv/helår för Spettan via Trygg-Hansa, inget jag ligger sömnlös över. :D Gixxern är gratis, 3200 hel/hel :yoparty

10 000 i självrisk på Bil & Mc ?

Vilket bolag? :D
jag fick 650kr i månaden hos LF:mad: och 8000kr självrisk

Last edited:
shit va billigt, ja tyckete min försäkring var billig...(zx10r-05,helförsäkring 2300kr-per månad, 23 år, ganska stor stad o körkort i ett halvår)

Vad har du för bolag på din försäkring??

Kolla bara på papprena när dom kommer hem i lådan så dom stämmer... Hört många storys om folk som har ringt runt och till slut fått ett bra pris, men när papprena kommer hem så är det helt fel hoj...:va

Vilket försäkringsbolag fick du denna kalas premie på??

//Kenneth

Låter helt sjukt dyrt för dom hojarna! Och då bor du ändå i norrland!!

Back