Försäkringpremier på KTM Duke!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hilfe, vilken skillnad på premie :va

IF ville ha 11820:- för hel/hel :kocko
Bilsport & mc ville ha 5590:- (30+) hel/hel
Länsförsäkringar ville ha 4500:- (24+) hel/hel

Dax å råna en värdetransport snart.................. :huvet

Går inte duken in under offroad hos bilsport & mc? Som är 24+ och ska ha bättre peng än den vanliga 30+ försäkringen.

Samtidigt ser jag inte det blodiga i de försäkringspremierna. När jag skulle försäkra min 640 såg det ut ungefär såhär för mig.

TH 22.000
IF 17.000
bilsport 6.000
Folksam 12.000

Dessa priser baserar sig på hel/hel

Last edited:
Wimanski skrev:
Går inte duken in under offroad hos bilsport & mc? Som är 24+ och ska ha bättre peng än den vanliga 30+ försäkringen.

Nä enligt bruden jag pratade med så fick jag bättre premie i 30+ än offroad?! :va

Rasorblade skrev:
Nä enligt bruden jag pratade med så fick jag bättre premie i 30+ än offroad?! :va

Kan bero på att nästan alla motarder försäkras under offroad och det stjäls och kraschas friskt... När jag försäkrade min Duke-II hel/hel kostade det mig ca 1.600:- första året, men låg runt 3.500 ett par år senare när motardflugan började växa till sig.

Stämmer som TomK sade. hade först en KTM 640sm -01 ny som kostade 2400:- hel/hel och sen hade jag en KTM 625sm -02 ny och betalade även där 2400:-. Sen hade jag en KTM 660 -03 en kort stund och helt plötsligt låg den på 4800:- :4skrika

Så jäkla sjukt att visa tar allt på försäkringen om lite plast har gått sönder bara för att den ska se ut som nyskick när de säljer den efter 1 säsong.

*/ ?>
Back