Ja denna tråden skrämde upp mig till max. Kunde knappt nana nätterna innan förhöret men nu ska jag berätta varför dom kallade in mig.
Till å börja med missade jag första mötet, kom dit en timme sent och fick en ny tid veckan därpå. Snyggt första intryck NOT. Och ytterliggare en sömnlös vecka.
Sen när mötet väl är så är "förhörsledaren" ensam, utan bandare och hon påtalar att hon verkligen inte vet nått om hojar. "E din mc en sån sportigare sak?" "E de alltså en sån man kan åka två på?" Hojen det gäller är en R1.
Hon berättar att besikningsmannen tyckt att hojen var väldigt sliten i förhållande till det bruksskick jag uppgivit. Något jag naturligtvis inte vet nått om....
Vidare kollar hon min ekonomi å att jag precis börjat högskolan rimmar ju inte så bra.
Sen går hon in på min övriga maskinpark å frågar om jag haft några tidigare försäkringsärenden. Vem har inte haft det?
Under förhöret frågar hon några gånger om jag känner till var hojen e funnen och när? Jag säger att jag endast vet "terrängen i Gbg" och den återfanns två veckor efter den stals.
I slutet på förhöret plockar hon till slut fram en karta och pekar på en plats endast 400m från där den stals. Inte nog med det, den hade dessutom hittats redan tre dagar efter den blev stulen men mellan polisin och bärgarens besök försvann den igen... För att sedan hittas 11dagar senare.
Undra på att dom undrade om jag var inblandad.
Hon avslutade med att säga att det nog inte fanns mer att göra i ärendet utan det skulle avslutas så fort som möjligt.... Puh