Försäkringar...

• Thread starter Thread starter B1
  • Start date Start date

Vad har ni för försäkring?

• Antal röstningar
    0

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
TL 1000s -97
Har sett att många har tröttnat på f-bolagen.
Vad har ni för försäkring?

Halvförsäkring är det jag har råd med nu. Kanske byter upp till hel på sommaren om jag hittar mer pengar nånstans...

Varför ha hel/hel... använda sig av hel/halv kanske??

Jag menar i Sverige går det ju ändå bara att köra 6-7 månader. Garage försäkring för 100kr/mån på vintern. :tummenupp

Holmes skrev:

Jag menar i Sverige går det ju ändå bara att köra 6-7 månader. Garage försäkring för 100kr/mån på vintern. :tummenupp

tja..... ja har hel/månad.. med rätt att ställa av så mkt ja vill, den varianten är inte dum.. runt 5-6000 för säsongen :)

Holmes skrev:

nja håller inte med, i södra sverige kan man ju nästan köra året runt :D

1471 kr hel/hel börjar kännas hårt. Hört att det skulle höjas i år och i så fall måste jag nog sälja hojen tyvärr. :D

Estremo skrev:
1471 kr hel/hel börjar kännas hårt. Hört att det skulle höjas i år och i så fall måste jag nog sälja hojen tyvärr. :D

Fråga bara.. Varför har du inte bara halv eller garage när du ändå inte får köra hojen? :confused:

Halvförsäkring / halvår 7500kr ungefär sen en garageförsäkring, totala summan runt 11000kr / år på trygg hansa.
Men det är bättre än dom 545.000kr folksam ville ha av mig för en helförsäkring / helår, antar att dom inte vill försäkra motorcyklar.

blev halv/halv efter en nästan 400 % ökning av Susab (från 4200 till 15200 hel/hel)
If: 3018 halv/halv med garageförsäkring på 306 kr/halvåret

Back