Försäkringar!

Sportbikebabe

Hojlös, ny kommer 2012.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höör
Hoj
Gsx-r 750 K8, såld
7.700 för en R1:a från 08:a? Många gånger blir försäkringen billigare på grund av ålder, så är du typ 70+? :hihi

Vad innebär det att vara förmånskund hos dem och hur gör man? Har vad jag vet min tjänstepension hos dem, men inte mer än så.

Är också förmånskund hos dem. Och det är väl för att vi har mycket hos dem.

De har hand om mina pengar (de få jag har... ), sparar till pensionen hos dem (sätter undan varje månad).
Jag står för min o min sambos försäkringar hos dem och vi har på hus, bil, släp, hund och två hojar.

Får bättre premie helt enkelt. Jag är nöjd med dem.

/Marie
 

gsxrtobbe

Radical Riders
Gick med
14 Mar 2005
Ort
big city Anderslöv
Hoj
gsxrk5 såld,r1-08 såld.yamaha r1 införskaffad
7.700 för en R1:a från 08:a? Många gånger blir försäkringen billigare på grund av ålder, så är du typ 70+? :hihi

Vad innebär det att vara förmånskund hos dem och hur gör man? Har vad jag vet min tjänstepension hos dem, men inte mer än så.

de e bara för dom vet jag kör så lungt o fint med min motorcykel.
jag har 24+ mc försäkring där.men är 30++.
villa lån,aktie,sparkonto,villa försäkring,flera bilförsäkringar,personförsäkringar mm mm.

fanns ingen bank eller försäkring som kunde ge mig så låga ränte och försäkringskostnader som dom.
tack vare man e förmånskund så e dom flesta sporthojar o bilar billiga och försäkra.och får man problem så e dom grymt snabba på betala ut bra med pengar och skittrevliga.

nåt för dig o tänka på om du vill spara pengar och samtidigt få ett bra bolag som betalar snabbt o ger bra för dina grejer vid problem.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
hade jag fått ett sånt fint förslag av LF hade jag ju tagit det direkt (tvinnar en blond hårlänk):D

Av/på tog jag och då kommer jag ner i den kostnaden. Blir kanske ännu mindre..
Sen är det ju för att jag är tjej oxå:banana:banana

Man kanske borde satsa på att bli tjej då. :gnissla Dock verkar det kunna bli dyrt ifall man är blond. :D


Är också förmånskund hos dem. Och det är väl för att vi har mycket hos dem.

Får bättre premie helt enkelt. Jag är nöjd med dem.

de e bara för dom vet jag kör så lungt o fint med min motorcykel.
jag har 24+ mc försäkring där.men är 30++.
villa lån,aktie,sparkonto,villa försäkring,flera bilförsäkringar,personförsäkringar mm mm.

nåt för dig o tänka på om du vill spara pengar och samtidigt få ett bra bolag som betalar snabbt o ger bra för dina grejer vid problem.

Har ju min tjänstepensionen hos LF. Hemförsäkring och olycksförsäkring har jag på annat bolag. Bilarna på ett tredje. Mitt privata pensionssparande på ett fjärde.

Får kanske göra som ni säger och ta mig en närmare titt på det, att samla ihop försäkringarna. Allt som kan leda till att man sparar pengar är ju bra, för då kan man slösa upp dem på annat. :tummenupp
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
du kan ge pengarna till mig istället. Inte ska du behöva slösa bort dem:)
 

gsxrtobbe

Radical Riders
Gick med
14 Mar 2005
Ort
big city Anderslöv
Hoj
gsxrk5 såld,r1-08 såld.yamaha r1 införskaffad
Man kanske borde satsa på att bli tjej då. :gnissla Dock verkar det kunna bli dyrt ifall man är blond. :D






Har ju min tjänstepensionen hos LF. Hemförsäkring och olycksförsäkring har jag på annat bolag. Bilarna på ett tredje. Mitt privata pensionssparande på ett fjärde.

Får kanske göra som ni säger och ta mig en närmare titt på det, att samla ihop försäkringarna. Allt som kan leda till att man sparar pengar är ju bra, för då kan man slösa upp dem på annat. :tummenupp

där är grymt mycket pengar o spara att göra så o bli fömånskund för mig var där flera tusen o det e det säkert för dig med om du har massor av försäkringar,boka ett möte hos dem.
hade en kompis som åkte dit.för 2 volvo v70 så sjönkt det 4500kr om året bara för 2 normala bilar.

testa ett gott råd.att Lf är dyrt i vanliga fall men med förmånskund så får du grymma priser inte många kan erbjuda dig.
och skulle du hitta billigare så förhandlar du med dom och påpekar.
du kan bara vinna.
:banana
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
där är grymt mycket pengar o spara att göra så o bli fömånskund för mig var där flera tusen o det e det säkert för dig med om du har massor av försäkringar,boka ett möte hos dem.
hade en kompis som åkte dit.för 2 volvo v70 så sjönkt det 4500kr om året bara för 2 normala bilar.

testa ett gott råd.att Lf är dyrt i vanliga fall men med förmånskund så får du grymma priser inte många kan erbjuda dig.
och skulle du hitta billigare så förhandlar du med dom och påpekar.
du kan bara vinna.
:banana

Nu är det ordnat! Hojförsäkringen blev 7.600 kr, 2.300 billigare, och bilförsäkringen sjönk 1.300 kr. Hemförsäkringen vet jag inte, men den blir nog också billigare. Genom facket var lösöret på 1.000.000 och jo men visst, så mycket har jag ju säkert. :lol Äger mest bara skräp. så jag sänkte lösöret till 100.000. Det enda värdfulla jag har är bra minnen och minnet kan man inte försäkra sig emot att tappa. :näsblod Hemförsäkringen bör alltså också bli billigare. :tummenupp Och om inte, så tjänar jag ändå totalt sett på det, så tack för tipset! :)
 
Last edited:

gsxrtobbe

Radical Riders
Gick med
14 Mar 2005
Ort
big city Anderslöv
Hoj
gsxrk5 såld,r1-08 såld.yamaha r1 införskaffad
Nu är det ordnat! Hojförsäkringen blev 7.600 kr, 2.300 billigare, och bilförsäkringen sjönk 1.300 kr. Hemförsäkringen vet jag inte, men den blir nog också billigare. Genom facket var lösöret på 1.000.000 och jo men visst, så mycket har jag ju säkert. :lol Äger mest bara skräp. så jag sänkte lösöret till 100.000. Det enda värdfulla jag har är bra minnen och minnet kan man inte försäkra sig emot att tappa. :näsblod Hemförsäkringen bör alltså också bli billigare. :tummenupp Och om inte, så tjänar jag ändå totalt sett på det, så tack för tipset! :)

ja se där det blir mycket pengar på ett år.
dom är skitbra o ha med o göra även om problemen skulle vara framme.
för mig gjorde det nästan 6000kr på min r1a o 3000kr för min bmw,
sen alla andra bilar o annat blev billigare,o lägst ränta på villa lån.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top