Försäkringar

MikkeB

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Stulen blade -08
Jag håller på att kolla runt efter en ny hoj och har nu kommit till den fasen när jag glor lite på vad en helförsäkring skulle kosta på hojjarna jag kikar på. Och den ena är ju väl värre än den andra. Man blir ju helt knäckt. Det är då jag börjar undra, hur gör ni som har sånna hojjar redan?? Några hojjar jag glor på är Gixxer1000 -01, R1 -01, Mille/R -00+ ...

Till och med min blade från 94 kostar ju multum för mig att helförsäkra ... så jag åker halvförsäkrat nu (5k om året).

Jag är bergis på att detta varit uppe innan men jag hittade ingen tråd ...

det är bara att bita i det sura äpplet!!! det kostar att ligga på topp... tyvärr!!!! har bara råd med halv på min gixxer så om man skulle skrota så är det bara att stänga in sig och må dåligt ett par veckor!!!

gixxermf skrev:
det är bara att bita i det sura äpplet!!! det kostar att ligga på topp... tyvärr!!!! har bara råd med halv på min gixxer så om man skulle skrota så är det bara att stänga in sig och må dåligt ett par veckor!!!

Samma här :hej :crash

Välj Vanlig hoj då. Så länge som ni inte kör på bana jätteofta så kan det ju inte vara så användbart med 150hk och en toppfart på 280km/h?

He he.
Jag är glad att jag inte har blivit biten av sporthojssug än :)

K-Micke skrev:
På bana har man ännu mindre nytta av 150hk och 280 i toppfart. :fakta Inte på svenska banor iaf.

exakt.. 150 hk o 280 km/h behövs ju när man ska köra från polisen (eller akutbilen :rolleyes: ).. ;) :crash

MikkeB skrev:
Jag håller på att kolla runt efter en ny hoj och har nu kommit till den fasen när jag glor lite på vad en helförsäkring skulle kosta på hojjarna jag kikar på. Och den ena är ju väl värre än den andra. Man blir ju helt knäckt. Det är då jag börjar undra, hur gör ni som har sånna hojjar redan?? Några hojjar jag glor på är Gixxer1000 -01, R1 -01, Mille/R -00+ ...

Till och med min blade från 94 kostar ju multum för mig att helförsäkra ... så jag åker halvförsäkrat nu (5k om året).

Jag är bergis på att detta varit uppe innan men jag hittade ingen tråd ...
Du får göra så att du ställer på när du ska ut och köra och ställ av när du kommer hem! Då blir det inte så dyrt :fakta

Tolf skrev:
Varför inte provköra en triumph RS
Bra försärkring
Tolf,

Tyst!!!! Man skryter inte om bra försäkringar på Trajjor och på Bumsar för då börjar alla köra dessa och då går det sönder fler och då går premien upp... :whip

betalar 930:-/mån halvförsäkrad för min 00 r1 hos IF
(23 år)
de ville ha 2400:-/mån för hel, nejtack :(

//Linus

Det kostar ju på toppen prösar 2050kr/mån för hel/hel hos if.
Fast på vintern går den ner till 78kr/mån

Köp kraschkåpor och rampuckar samt kör halvförsäkrat. Kraschkåpor kostar omkring 4000 och puckar får du för en tusing.

Sedan är det bara att hoppas att du inte knäcker ramen om du går omkull. :tummenupp

Kjell

förlåt jag tänkte mig inte för :rolleyes:

Nä R1 o gixxer o fireblade det är grejer det :tummenupp

Hua för 150 kusar :bow

Tolf

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back