Försäkringar - SM vs sport

mriders

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
HVA 525 SMR
Tjena.
Börjar bli dagt att inhandla hoj snart. Jag håller på att ta bågekort för tung mc nu. Är 21 år. Men jag vet inte vad jag ska köpa för hoj. Det kommer till stor del vara försäkringarna som styr vilken typ det ska införskaffas. Jag är väldigt sugen på en sporthoj, förmodligen en ny, men vad kommer jag UNGEFÄR få pröjsa på försäkringen? Som jag sa tidigare 21 år, nytt körkort (strax :) ).

Funderar i annat fall om det blir för dyrt att åka supermotard i stället, funderar då på en ktm exc eller en smc.

Tack på förhand.

Det varierar hejdlöst vad man får betala i försäkring, dessutom kan det variera vad man får betala om man ringer samma bolag 2 ggr samma dag. Ring bolagen flera gånger är mitt tips!

På min r6-03a fick jag som bästa förslag 1069kr/mån halvförsäkring. Dyraste låg på ca 2500kr/mån för halv. Alla bolag ville inte ens försäkra den, LF en av dom.

Förresten, jag är 21 år...

ja sporthoj blir ju inte billigt hur många gånger du än ringer.. en motard kommer du ju ner betydligt på. jag betalade 200 kr för min husaberg650 i månaden för helförsäkring

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park