försäkringar på motard

Jag ringer alltid och gör listor långa som a4 ark, men trotts att jag ringde cirka 15+ bolag kunde jag inte få ner de till under 46 000. Märkligt nog kunde jag försäkra min GSXR750 - 02a hos trygg hansa för 5900:- på halv.... jag förstår mig inte på dom, hur kan en hoj med 144hk / 168kg bli så mycket billigare än en 690 68hk/150kg :S
Låter helt otroligt..

Jag kollade precis på en 690 SMC på bilsport mc och den skulle kosta 3287:- halvförsäkring/helår. Då är jag 22år och bor i Linköping..
Förra hojen hade jag hos Svedea, ring och kolla med dem. De var ca 500kr billigare än bilsport mc

Låter helt otroligt..

Jag kollade precis på en 690 SMC på bilsport mc och den skulle kosta 3287:- halvförsäkring/helår. Då är jag 22år och bor i Linköping..
Förra hojen hade jag hos Svedea, ring och kolla med dem. De var ca 500kr billigare än bilsport mc

Får tacka för tipset men jag är verkligen mer än nöjd med min Gixxer 750, de e utan tvekan den mest balanserade hoj jag kört, men de kommer väl komma en 690 med tiden så jag håller det i tankarna!

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard