Försäkring

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Jag undrar om man får försäkra hojen på farsan tex. Det skulle ju bli en aningen billigare. Om den är försäkrad på farsan får jag köra den då??

rs-only skrev:
Jag undrar om man får försäkra hojen på farsan tex. Det skulle ju bli en aningen billigare. Om den är försäkrad på farsan får jag köra den då??

NEJ DET FÅR MAN INTE.

Det du funderar på att göra kallas skenförsäkring. Sånt ogillas väldigt mkt då det i slutändan inte bara drabbar en själv utan även alla andra som vill helförsäkra!

Bodoe skrev:
Det du funderar på att göra kallas skenförsäkring. Sånt ogillas väldigt mkt då det i slutändan inte bara drabbar en själv utan även alla andra som vill helförsäkra!

Nej jag har inte sagt att jag ska göra det! Jag undrade OM man kunde göra det

förstår inte varför många med 125: or har hojarna ståendes på sina föräldrar. det är ju bara dumt, försäkringen gäller inte och man tjänar på sin höjd 500 spänn. :confused: :(

Forkman skrev:
Man kan göra det, men man får inte!

Men är det inte så att man får det, men självrisken blir högre om nån annan kör än ägaren & ev. sambon om man nu har en sån

R1 Uffe skrev:
Men är det inte så att man får det, men självrisken blir högre om nån annan kör än ägaren & ev. sambon om man nu har en sån

Så har inte jag uppfattat det ialla fall.

R1 Uffe skrev:

Så är det på brorsans bil-försäkring.. 2000:- i självrisk om han kör.. 3000:- om nån annan kör..

R1 Uffe skrev:

man kan skenförsäkra men det gäller att bevisa att det är den som försäkringen står på verkligen brukar köra hojen. det kan dom kolla med tex ett körprov. så... ingen idé att sätta förs. på lilla gammelfarmor i Kiruna, då kan det bli knivigt :D

cool_adde skrev:
man kan skenförsäkra men det gäller att bevisa att det är den som försäkringen står på verkligen brukar köra hojen. det kan dom kolla med tex ett körprov. så... ingen idé att sätta förs. på lilla gammelfarmor i Kiruna, då kan det bli knivigt :D

Man skall ju bo på samma adress. Sen är det den som brukar hojen som skall stå för försäkringen och det är väll inte så vanligt att nån med tungt körkort kör en 125:a. :rolleyes:

Det går att försäkra hojen så att alla i familjen som har behörighet får köra den bara man har godkända skydd. Farsan försäkra den så o det blev bra mycket billigare! :tummenupp

EBS skrev:
förstår inte varför många med 125: or har hojarna ståendes på sina föräldrar. det är ju bara dumt, försäkringen gäller inte och man tjänar på sin höjd 500 spänn. :confused: :(

Gäller inte försäkringen om man har hojen stående på farsan och jag kör ?! :confused:

Det är både jag och farsan som ska köra med den. Men han tyckte att han tecknar försäkringen ändå :confused:

Hur har försäkringsbolaget annars tänkt sig? Som om inte barn lånar sina föräldrars bilar osv? :confused:

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back