Försäkring...

V.Andersson

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2003
Hoj
Gasgas SM 125
Skickade en offert till trygghansa och svaret var inte glatt, Hel/Hel, "Priset för din försäkring skulle bli 14648 kr per år." :tummenupp Jag bor ändå mitt ute i skogen...Sjuka pengar. Nån som vet något vettigt sätt att komma undan billigare? :Bugar

Kolla flera bolag. Jag fick allt från 21000:- till 4500:- Hel/Hel
Det ska finnas en lista med telefonnummer som sticky nånstans på forumet.
/Ludde

V.Andersson skrev:
Skickade en offert till trygghansa och svaret var inte glatt, Hel/Hel, "Priset för din försäkring skulle bli 14648 kr per år." :tummenupp Jag bor ändå mitt ute i skogen...Sjuka pengar. Nån som vet något vettigt sätt att komma undan billigare? :Bugar

Sätt den på mamma eller pappa. :tummenupp

jag fick en faktura från försökringsbolaget när jag köpte min på 4800:-,
sen ställde jag den på pappa och vips blev den bara på 500:- (hel/hel)

Var lyckliga jag fick inte ens lov att helförsäkra hos TH de svarade "VI kan desvärre inte erbjuda en helförsäkring åt dig" när jag frågade varför så berodde det på att jag ansågs som grupp med extremt hög risk

Borsiin skrev:
Var lyckliga jag fick inte ens lov att helförsäkra hos TH de svarade "VI kan desvärre inte erbjuda en helförsäkring åt dig" när jag frågade varför så berodde det på att jag ansågs som grupp med extremt hög risk

Vad gick din halvförsäkring på?? Ansågs du ha högre olycksfaktor pga att du köra motard eller varför? :confused:

Mr.Dna skrev:
Ja skenförsäkra är alltid lika bra :kocko

Vad är fel på skenförsäkring? Jag har aldrig sett något negativt med det varken jag eller någon jag känner.

DS: V.Andersson hade inte du en GasGas 125 SM 03?

Last edited:
More skrev:
Vad är fel på skenförsäkring? Jag har aldrig sett något negativt med det varken jag eller någon jag känner.

DS: V.Andersson hade inte du en GasGas 125 SM 03?

*SUCK*

Nr1. Du kommer bli nekad ersättning den dag du krashar. Om det då är in i någon person som får skador för livet så ska DU betala hela dennes ersättning ur egen ficka. Brukar landa runt en 50 - 100 miljoner sådär.

Nr2. OM du nu skulle få ersättning så har du ju betalat för lite. Alltså måste alla vi andra hojåkare betala för att du är så jävla snål.

DET är vad som är fel med skenförsäkring.

EBS skrev:
...Nr2. OM du nu skulle få ersättning så har du ju betalat för lite. Alltså måste alla vi andra hojåkare betala för att du är så jävla snål.

Om jag inte har helt fel så dras det som han har betalat för lite av på den EVENTUELLA ersättning som han kan få,
ersättningen kan dock lika gärna frysa inne.

Att skenförsäkra är bara egotrippat & kortsynt. :fatta!

More skrev:

Det är ingen RÄTTIGHET att åka hoj, klarar man inte av att betala vad det kostar så ska man låta bli!

:mad:

EBS skrev:
*SUCK*

Nr1. Du kommer bli nekad ersättning den dag du krashar. Om det då är in i någon person som får skador för livet så ska DU betala hela dennes ersättning ur egen ficka. Brukar landa runt en 50 - 100 miljoner sådär.

Nr2. OM du nu skulle få ersättning så har du ju betalat för lite. Alltså måste alla vi andra hojåkare betala för att du är så jävla snål.

DET är vad som är fel med skenförsäkring.

Jahapp! Då vet man hur det ligger till.

har vi gått och blivit moralkärringar här på SH??

visst det är fel att sätta försäkringen på päronen, men ska man då missa det underbara med att åka hoj för att man inte har råd :confused:

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back