Försäkring?

Tycker inte jag :tungan

Speciellt inte när man får fajtas på vägen med 80+:are som kör på fel sida av vägen, moralmongon i 40-50-årsåldern som ligger och blockar på vägen 10km/h under gränsen, och andra allmänt farliga personer som garanterat inte behöver betala mer än en bråkdel av vad jag betalar :tummenupp

Vet du varför? för det är inte dem som är med i olyckan, de kanske är orsaken, men de blir inte inblandade, det är därimot killar mellan 18-25 år :rolleyes:

min cagiva planet 00 står på mig med nytt körkort hos Folksam för 1800kr helår helförsäkrad. kan tillägga att jag bor i Uppsala. ringde runt till dom flesta bolagen och Folksam va billigast.

Att försäkra min Mito-01 kostar 3900 hel/hel på trygghansa :näsblod
Måste ringa och höra på andra ställen, ev ringa trygghansa.

PÅ farsan kostar en helförsäkring på raptorn 3100 per år och på mig kostar det 9050 (länsförsäkringar)

och tro inte att dom självmant bara tecknade motorcykeln på mig direkt när jag tog körkortet. Så nu får man göra ett ägarbyte tack vare dom:mad:

Trygghansa och Länsförsäkringar verkar ju vara värdelöst, ni betalar för mycket grabbar!

Det du kan göra för att hitta en bra försäkring är att anmäla dig på www.insuranceplanet.com, de ringer runt bland försäkringsbolag och kan sänka försäkringen otroligt mycket.

Har en Aprilia 125RS, 1996a, Halvförsäkring på Trygg Hansa då jag bor i Stockholm, är 17 år och står på mig så låg försäkringen på ca 14.000 kr per år. Det är ju väldigt onödigt.
www.insuranceplanet.com fixade en Helförsäkring på Salus Ansvar (dotterbolag till Fortum om jag har rätt), för 3500 kr per år.

Så mitt tips: www.insuranceplanet.com

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...