Försäkring

Min r6a jag hade kostade 6000 kr hel/hel.. strypt till 25 kw. Skulle den varit ostrypt hade jag fått betala 42 000 kr hel/hel hos samma bolag.

Kan tillägga att jag då bodde i ett litet samhälle, och jag var 20 år.

Det folk också borde skriva, särskilt för oss unga, (20 år här) är hur länge de haft körkortet då det spelar stor roll. Har haft lätt mc kort sedan jag var 16år gammal. När jag tecknade försäkring för en en kawa ER6-n med full effekt (72 hk) så var skillnaden 5xxx hel/hel på att ha haft körkort i 4 år (räknar sedan A1) och 10xxx-12xxx för att ha nytaget körkort respektive inget alls (övnignskörning). Bor iofs i en sketen förort på landet. Hojen är från 2009, dvs den är som ny.

Kan tillägga att en hoj som er6 är billig att köpa, billig att försäkra, billig att tanka samt billig att serva. Har svårt att tänka mig mer körglödje för pengarna. Underbar att köra också om du frågar mig. Sveriges mest sålda mc senaste 4 åren så om du tröttnar på effekten efter ett år så kan du lätt sälja den vidare och byta upp dig.

Folksam är billigast för mig strax under 1100:- i månaden trafikförsäkring avställningsbar.

Men ska du ha en R1 vill jag inte ens gissa vad du får för premie.

23 år i Stockholm med en R1 2004.

Förra året betalade jag 2400:- / månad året om från Folksam.
Nu har jag sagt upp den försäkringen och skall försöka hitta något bättre...

Hittar du något billigare kan du väl skicka ett PM? tycker det var ett "okej" pris.. bättre än vad jag har nu iallafall..

betalade själv 2200:- hel/månaden förra året för smc försäkringen hos folksam, men nu e den ju som bekant borta å försäkringen steg till 2750:- månaden :huvet

Och då kör jag min R1 -05a är 29år och har haft kortet i 10 år :död :näsblod

köpa gamal sporthoj. troligtvis inte många hobby åkare som kan utnyttja sin nya hojs prestanda till fullo iaf. Min cbr 900 kostar ca 4k för halv finns ingen anledning att ha hel, och den går tillräckligt bra för mig. kanske inte lika snygg som de nya men lika kul att åka för de.

Hittar du något billigare kan du väl skicka ett PM? tycker det var ett "okej" pris.. bättre än vad jag har nu iallafall..

betalade själv 2200:- hel/månaden förra året för smc försäkringen hos folksam, men nu e den ju som bekant borta å försäkringen steg till 2750:- månaden :huvet

Och då kör jag min R1 -05a är 29år och har haft kortet i 10 år :död :näsblod

Vad har du för självrisk då?

Vad har du för självrisk då?

hahah bra fråga det e väl 6000:- antar jag för 3 lär det väl inte vara....

Men om alla tar sitt ansvar å anpassar hastigheten efter sin körförmåga och inte kör av vägen stup i ett så kommer nog jag kunna köra billigare om några år... :glömdet

köpa gamal sporthoj. troligtvis inte många hobby åkare som kan utnyttja sin nya hojs prestanda till fullo iaf. Min cbr 900 kostar ca 4k för halv finns ingen anledning att ha hel, och den går tillräckligt bra för mig. kanske inte lika snygg som de nya men lika kul att åka för de.

Wörd!

Men du har missat något.. en svart -92a är det snyggaste du kan åka på:tummenupp:D

Edit: min kostar ca 5. och det tycker iaf jag är billigt med "2år" erfarenhet. Bara 1½år kvar nu till 1640:-!

Last edited:
Ah, får ta och ringa runt och kolla lite olika bolag. Vilka rekommenderar ni? elller är det helt individuellt?

Vad tror ni en stackars krake som jag skulle få pynta för en r1a 02-03 ?

Dyrt som fan, jag har kollat runt mycket själv och hittade till slut en helt okej premie. 5939kr halv/helår på Trygg hansa för min RF600R, den är från 93 så det är ingen ny maskin men jag lovar att den räcker till när nålen närmar sig 13.500rpm....

Är 26år och bor i stockholm, kort i 4år. Men tex salus ansvar bryr sig inte i hur länge man haft kort mm. Skiljer sig mycket från olika försäkringsbolag på den frågan. Ring runt, ha ett gäng olika reg. nr. tillhanda och fråga på flera olika hojar på en gång, nya som gamla så får du snabbt en prisbild.
Många bolag tar inte heller hänsyn till att hojen är strypt utan kör på fulleffekt oavsett vad som står i papprena.
Sen får du ju inte ut nåt om du kraschar och hojen är reggad 25kw och den ligger på fulleffekt!

Fick som mest 16 000kr för min RF600 när jag ringde runt, HALVFÖRSÄKRING! Sänkte den 10 000kr genom att kontakta Trygg-Hansa.

det där med försäkringar verkar ju vara en hel vetenskap..

Mitt tips är la att samla alla försäkringar i ett och samma bolag!
Själv kör jag med folksam, har hem,moppe,drulle,fritids,och pensions där. fick en helt ok premie som jag är mycket nöjd med.! Bara bilen som inte är försäkrad där. (Dina försäkringar är outstanding när det gäller bilförsäkringar)

27 år, R1 -00, 1200/månad halvförsäkring hos folksam. dom e överlägset billigast (i alla fall för min kategori)

Någon som har erfarenhet av Bilsport & MC´s Bas försäkring?

Enligt dem får vem som helst nyttja hojen vilket betyder att man kan skriva den på en äldre släkting som har "körkort a´la räkmacka" och ändå ha samma villkor på försäkringen om något skulle hända.

Är det lika bra som det låter så är det ju svårslaget ekonomiskt.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back