Försäkring ?

tompelito

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Ktm Duke
Ska täckna en försäkring. Undrar vilket bolag är bäst ? Jag är 21 år gammal och ska täckna på en Ktm 625.

Finns inget bolag som är "bäst" utan priserna kan skilja sig rejält. Det finns bara ett sätt och det är att ringa runt...

Rekommendationen här på sporthoj.com brukar vara att man ställer hojen på någon av föräldrarna, det gör dom flesta.

Rekommendationen här på sporthoj.com brukar vara att man ställer hojen på någon av föräldrarna, det gör dom flesta.

625 är ju ändå 21kw reggad så skriv på dig själv bara! Smidigast och man slipper dumma frågor. Ring runt som sagt.

Tänker du köra på bana har jag för mig att trygghansa och IF inte godkänner detta?

Hoppas och tror att det är en Minoritet som gör så och inte Majoriteten.

Folk gör som folk vill dock.

Jag kan bara säga att på alla hojjar jag kollat runt på så har salus ansvar alltid varit billigast. jag betalar endast 412kr/mån för min Zx9r och jag är född 84.

...

Hallå

kan tipsa om http://www.bilsportmc.se de har haft klart de bästa priserna på de mc jag haft dock så tar de inte sporthojar. annars har faktiskt trygghansa bra priser på mc. och en jättebra uträknare på deras sida..

det e väl vad jag kan rekommendera annars e det som sagt bara tt ringa runt o höra med alla försäkringsbolagen som finns..

lycka till!

folksam

jag provade ringa runt ock kom fram till att folksam var billigast för mig:
21år
halvförsäkring
ktm 625 smc
bor på landet
ca 3500kr/år

jag provade ringa runt ock kom fram till att folksam var billigast för mig:
21år
halvförsäkring
ktm 625 smc
bor på landet
ca 3500kr/år

Har du ringt till salus ansvar?? annars gör det.. och återkom med deras pris.. kompisen hade ett bra pris hos folksam. och när han ringde salus ansvar och sa att han skulle vilja se vad dom tar för hans hoj, så frågade dom vad han gav nu och erbjöd sen ett bättre pris

Den där kan du väl köra offroadförsäkring på via bilsport och mc?.
Det har jag jort med mina motarder

Jag kan garantera att du får ett bättre pris från Salus Ansvar!
Sen att självrisken ligger på 3000 istället för vissa försäkringsbolagsfantasipriser är ju bara bra.
Har själv hos Salus Ansvar.

folksam vs salus

nu har jag ringt o kollat lite
halvförsäkring året runt:

folksam 3955kr
sj risk
stöld 3000
maskin 2000
trafik 1000

salus 3955
sj risk
kommer inte ihåg men hade för mig att det var 3000 på alla!?

när jag pratade med killen på salus så sa jag vad jag hade hos folksam,
men priset var ingen han ändrade på!

Jag är 20, har kikat på försäkringar och sett att om jag försäkrar den på morsan blir det halva priset! Men grejen är ju det att hon har ju inte mc-kort. Så de kommer ju se jätte konstigt ut?!?! Är de lagligt? eller rättare sagt kan man inte bli nekad ersättning om olykan är framme?! För det är väl den som brukar fordonet som ska stå för försäkringen, eller vad säger reglerna?

Beroende på vilkoren i försäkringen som du (din mamma) tecknar så kan du bli utan ersättning ja! Läs villkor och fundera på om det är värt det. Mamma kan äga MC utan att ha kort, bolagen kan surna ur vid skada men inte annars.....de vill ju ha pengar och kn*llar dig senare i alla fall. :mad:

Generella tankar kring försäkring----v ad det nu är värt----- :tummenupp
En försäkring är ju en försäkring OM det händer något.... har folk inte råd att betala för "OM" så räcker det ju med trafik för att vara laglig.

1. Vad kostar din hoj
2. Vad har du för självrisk
3. Vad kostar skadorna om du kvaddar lite
4. Vad kostar skadorna om du kvaddar mkt
5. Vad är risken att du kvaddar lite eller mkt

Gör en egen bedömning om din riskprofil, din körförmåga, din ekonomi, möjlighet att skaffa delar och laga själv osv. osv....

Alla är olika, själv köper jag en Superduke -07 utan att ha kört MC överhuvudtaget så min bedömning blir:

1. För mycket (även om jag fått ett bra pris) :D
2. 3000 - 6000kr
3. En kylarvinge kostar 2000kr utan lack och montering, handtag, fotpinnar, fälg och däck, ljuddämpare........mao snabbt uppe i självriskens kostnad
4. Skrotad hoj = för mycket
5. Ingen erfarenhet......mkt MC.....taskigt omdöme när jag kör bil......STOR risk :huvet :huvet

Slutsats HELFÖRSÄKRING för 12000 på Bilsport MC (skall ringa andra också)

vad skall jag med hoj till???

Är kanske helt ute och cyklar (kör?) men testa ring runt? :dummer

Back