Försäkring

Ztizze

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Hoj
99 XXSuperblackbird Honda
Min kompis har precis tagit sitt a kort "Med min hjälp" och nu vill han löpa en Buell 1200 men försäkringen är jättedyr. Kan någon säga om det finns ett bra bolag kanske som jag kna försäkra i. Det borde bli billigare med mig som försäkringstagare. Fan min XXBlackbird 1100 honda kostar bara 6k om året.
Och dom vill ha 4930:- i månaden för hanses buell

Jag tycker att 4900 låter rätt billigt för Buellen.

Kolla www.insplanet.com .

De kollar en väldans massa försäkringsbolag gratis åt dig så slipper du leta. en arbetskamrat till mig kollade sin bil och villa med de här. Han fick ner sina försäkringar till 50%. kan vara värt ett försök...

Kolla www.insplanet.com .

De kollar en väldans massa försäkringsbolag gratis åt dig så slipper du leta. en arbetskamrat till mig kollade sin bil och villa med de här. Han fick ner sina försäkringar till 50%. kan vara värt ett försök...

..för att resten av livet bli jagad av deras försäkringsmäklare som vill sälja på en diverse olika försäkringar :huvet

Eller så köper din kompis en hoj som han faktiskt har råd med...
Jag skulle jättegärna vilja ha en gixxer -06/-07/-08 men jag har inte råd
utan kör runt på en gixxer 1100 från 93 5k hel/hel..

Är det just Vtwin han vill ha så finns det ju massor med såna som är lite äldre och lite billigare...

Bortsett från att det är olagligt att skenförsäkra så kan han bli utan pengar om han blir invalid eller får skador på hojen, självrisken är oftast 10k när nån annan kör osv osv...
Känns inte riktigt värt det i mina ögon men du gör som du vill...

Och håll dig borta från insplanet...
Jag har mailat och ringt dom som FAN, på ren svenska, för att bli borttagen
ur deras register... Dom totalvägrar!

Jag betalar ca 6000:- per år för min XB12R.
Den går via HD försäkringen har jag för mig. Jag kommer inte ihåg viloket bolag just nu, men kan kolla när jag kommer hem

..för att resten av livet bli jagad av deras försäkringsmäklare som vill sälja på en diverse olika försäkringar :huvet

Det där har inte hänt mig än. Dom fixade min hemförsäkring åt mig och den går på 300:-(!) om året. Tycker dom faktiskt är värda att prova på och dom kostar ju inget. Dom får provision sen ifall man skulle teckna försäkringen som dom föreslår.

har ALDRIG haft några problem med insplanet.. däremot har dom hjälpt mig hitta bra försäkringar 2 ggr... dom stressar inte till ett avslut utan lät mig vela och ta kontakt med dom..

Det har ALDRIG ringt någon försäljare från dom till mig

Jag betalar ca 6000:- per år för min XB12R.
Den går via HD försäkringen har jag för mig. Jag kommer inte ihåg viloket bolag just nu, men kan kolla när jag kommer hem

Gör gärna det. Är lite intresserad jag med. Ztizze är ju för övrigt min morbor så han behöver inte skenförsäkra. Och nej, den är inte åt mig heller...

Jag känner dock han som ska ha den så flejma nu inte Ztizze för att det han säger stämmer.

Eller så köper din kompis en hoj som han faktiskt har råd med...
Jag skulle jättegärna vilja ha en gixxer -06/-07/-08 men jag har inte råd
utan kör runt på en gixxer 1100 från 93 5k hel/hel..

Är det just Vtwin han vill ha så finns det ju massor med såna som är lite äldre och lite billigare...

Bortsett från att det är olagligt att skenförsäkra så kan han bli utan pengar om han blir invalid eller får skador på hojen, självrisken är oftast 10k när nån annan kör osv osv...
Känns inte riktigt värt det i mina ögon men du gör som du vill...

Och håll dig borta från insplanet...
Jag har mailat och ringt dom som FAN, på ren svenska, för att bli borttagen
ur deras register... Dom totalvägrar!

Sen är de ju lite vad man prioriterar, jag har polare som har ett helt vanligt jobb och kör sport båge ala -05, -06, -07, utan problem, dom är inga miljonärer?

Sen är de ju lite vad man prioriterar, jag har polare som har ett helt vanligt jobb och kör sport båge ala -05, -06, -07, utan problem, dom är inga miljonärer?

Svårt att prioritera när en försäkring ligger 4900 i månaden va?
Sen har ju priset en hel del att göra med vart man bor, Sthlm mot helsingborg
gör nog en viss skillnad. Boendet är säkerligen billigare i helsingborg
jämfört med sthlm, kör dina kompisar helförsäkrat osv osv...
En lön på säg 25k i sthlm är långt ifrån samma sak som 25k i månaden
utanför malmö, gbg och sthlm..

Det går inte att prioritera om det inte finns pengar att prioritera..

Jag skulle iaf få välja mellan boende och hoj och det valet är inte så svårt.
Och då bor jag i 3:a på 80 kvm i Järfälla 2.5 mil norr om sthlm, kostar
mig ändå över 10k i månaden..

Det blir ju lite som att jämföra äpplen och päron eftersom det är så stora regionala skillnader i kostnader för att leva..

My .02

Jag betalar 800 kr i månaden på min XB12R och då är jag 30 och bor mitt i Sthlm. Valde bilsport och mc som försäkringsbolag och de är kanon.

http://www.bilsport-mc.com

Om han du pratar om är ung som skall försäkra är det bara att bita i det sura äpplet. Att ha vare sig bil eller mc som ung kostar en hel del, speciellt om man väljer en rolig modell. Kollade innan på IF och då kostade XB12:an 47.000 kr på mig per år. Lite skillnad mot nu.

Gör gärna det. Är lite intresserad jag med. Ztizze är ju för övrigt min morbor så han behöver inte skenförsäkra. Och nej, den är inte åt mig heller...

Jag känner dock han som ska ha den så flejma nu inte Ztizze för att det han säger stämmer.

Precis som ljungberg_sthlm sa så är min försäkrad i Bilsport och Mc

Jag tackar för alla svar. Den som jag pratar om är en bra kompis till mig som jag hjälpte att ta körkort och han är under 30. Men han har redan hittat en försäkring som han betalar 21k om året, och då kan han ställa av den när han vill.Och tro mig när jag säger det ... han tänker köpa den hehe
PS: Min systerson säger att man kan köpa en minimoto eller nåt sånt för att köra innomhus med under vintern,stämmer det?I så fall kan man ju ha kul under vinterhalvåret.

Jag tackar för alla svar. Den som jag pratar om är en bra kompis till mig som jag hjälpte att ta körkort och han är under 30. Men han har redan hittat en försäkring som han betalar 21k om året, och då kan han ställa av den när han vill.Och tro mig när jag säger det ... han tänker köpa den hehe
PS: Min systerson säger att man kan köpa en minimoto eller nåt sånt för att köra innomhus med under vintern,stämmer det?I så fall kan man ju ha kul under vinterhalvåret.

Kolla denna tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=68532 .

Där hittar du massa info om minimoto runt om i GBG.

Back