kN_KY
Rock on!
Vet att detta har diskuterats innan, men nu med lite ny info så vill jag gärna ta upp det igen och fråga er andra motardpiloter om tips/råd.
Om en månad så har jag ägt min 660 i ett år och det e ju endast på huvudförfallodatumet för försäkringen som det går att byta (om man nu inte gör ägarbyte). Har läst förr här på SH att Länsförsäkringar skulle va billiga.
Har för närvarande Bilsport & MC och betalar nära 4000 för halv/år. Och har samtidigt en självrisk på 10000kr
.
Ringde Länsförsäkringar nyss, och det började bra. Hon snackade om 21 kw bla bla bla, och att det skulle då kosta för mej 3822kr hel/år. Perfekt sa jag, det där vill jag nog byta till. Men så ändrade hon sej plötsligt, hon hittade där i sin dator att KTM 660 skulle ha orginal effekt på 48kw (vilket iofs säkert e sant) och att dom skulle sätta priset utifrån orginal effekten och inte effekten som den har när den e "strypt" - 21kw. Då skulle ju den istället kosta 13500kr hel/år.
I stridens hätta med tanten från försäkringsbolgat så hittade jag ju inte registrerings-papperna på hojjen. Men nu har jag dom i min hand och där står ju klart och tydligt att hojjen har och är registrerad med 21kw.
Sååå....hur gör jag nu, hur har ni andra det med era försäkringar? Vad betalar ni och vilka bolag har ni?
Ska man chansa på att ringa till Länsförsäkringar igen och hoppas på att man får prata med nån annan person och då va mer på bettet och prata för dom där 21kw som den e registrerad med, så att dom missar orginaleffekten?
E det rätt att dom kan sätta priset på orginaleffekten även om den nu e strypt?! Verkar knas tycker jag för varför skulle man då annars bemöda sig med att strypa den från början?
Usch vad det blev mkt text, hoppas ni orkar läsa allt och att ni har några bra tips och idéer...
Over and Out!
Om en månad så har jag ägt min 660 i ett år och det e ju endast på huvudförfallodatumet för försäkringen som det går att byta (om man nu inte gör ägarbyte). Har läst förr här på SH att Länsförsäkringar skulle va billiga.
Har för närvarande Bilsport & MC och betalar nära 4000 för halv/år. Och har samtidigt en självrisk på 10000kr

Ringde Länsförsäkringar nyss, och det började bra. Hon snackade om 21 kw bla bla bla, och att det skulle då kosta för mej 3822kr hel/år. Perfekt sa jag, det där vill jag nog byta till. Men så ändrade hon sej plötsligt, hon hittade där i sin dator att KTM 660 skulle ha orginal effekt på 48kw (vilket iofs säkert e sant) och att dom skulle sätta priset utifrån orginal effekten och inte effekten som den har när den e "strypt" - 21kw. Då skulle ju den istället kosta 13500kr hel/år.

I stridens hätta med tanten från försäkringsbolgat så hittade jag ju inte registrerings-papperna på hojjen. Men nu har jag dom i min hand och där står ju klart och tydligt att hojjen har och är registrerad med 21kw.
Sååå....hur gör jag nu, hur har ni andra det med era försäkringar? Vad betalar ni och vilka bolag har ni?
Ska man chansa på att ringa till Länsförsäkringar igen och hoppas på att man får prata med nån annan person och då va mer på bettet och prata för dom där 21kw som den e registrerad med, så att dom missar orginaleffekten?
E det rätt att dom kan sätta priset på orginaleffekten även om den nu e strypt?! Verkar knas tycker jag för varför skulle man då annars bemöda sig med att strypa den från början?
Usch vad det blev mkt text, hoppas ni orkar läsa allt och att ni har några bra tips och idéer...
Over and Out!