Försäkring!

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC -05
Är lite konfunderad. Jag tar KTM:s 625, och 660 som exempel. De kommer med orginaleffektern 21 kw (från 2005). Men de flesta tar ju bort strypningarna direkt. Hur är det då med försäkrningarna? Tar de ändå på 21 kw?

Och vad händer när något händer?

Tycker det är lite konstigt.

Om hojen är reg.besiktigad på 21 kW kommer försäkringen gälla för just 21 kW. Vill du vara på säkra sidan vad gäller f-bolaget får du helt enkelt reg.besiktiga om hojen (förutsatt att du får köra tung mc).

I teorin kan du nog bli nekad ersättning om det kommer till f-bolagets kännedom att hojen har högre effekt än uppgett när du väl försöker plocka ut f-pengar.

Last edited:
Neb Jones skrev:
Om hojen är reg.besiktigad på 21 kW kommer försäkringen gälla för just 21 kW. Vill du vara på säkra sidan vad gäller f-bolaget får du helt enkelt reg.besiktiga om hojen (förutsatt att du får köra tung mc).

I teorin kan du nog bli nekad ersättning om det kommer till f-bolagets kännedom att hojen har högre effekt än uppgett när du väl försöker plocka ut f-pengar.

Enligt vad jag har hört så nekar dom dig inte ersättning om det är din hoj (ej skenförsäkrad alltså) utan istället så ger dom dig en lägre ersättning.

Men det är mkt möjligt att dom kan neka dig helt o hållet också.... Känns iaf ganska onödigt att ha en helförsäkring på en motard och när det gäller halvförsäkring kan jag inte tänka mig att effekten kan ha nån betydelse.

Back