Försäkring??

seekn_destroy

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
Kawasaki zx6r
Hallå, ska köpa min första hoj nu, å tyvärr så e jag inte världens rikaste (pluggar) så jag måste vända på varje krona. Jag funderar på zx6r, gsx-r 750 eller en R6:a årsmodell 98-00. vilken är billigast resp. dyrast i försäkring

första modellen av r6an kom 99
jag betalar tot. 5.500:- för halvförs på sommaren och garageförs på vintern
19 år, körkort i en vinter nu

Edit: Trygg hansa har jag

seekn_destroy skrev:
Hallå, ska köpa min första hoj nu, å tyvärr så e jag inte världens rikaste (pluggar) så jag måste vända på varje krona. Jag funderar på zx6r, gsx-r 750 eller en R6:a årsmodell 98-00. vilken är billigast resp. dyrast i försäkring

Lite svårt att hjälpa dig när du inte skriver ålder eller om du skall ha hel/halvförsäkring osv. :7peta

Ingen får exakt lika mkt i försäkringpremie. Ring runt å kolla själv.....
Det finns en speciell avd. för försäkringar, kolla den så kanske du kan få lite mer hjälp.

Har du redan en R6:a :va eller?

seekn_destroy skrev:

Jag kollade försäkring på gsx-r 750 innan idag och jag skulle få betala 26000 för hel/helår. :( Så det får nog bli en äldre för mig!
Jag är snart 21 och håller på att ta kortet! Jag bor också i en liten stad(15000 invånare).
Det kostar att ligga på topp som man säger :)

seekn_destroy skrev:

Tyvärr är det nog bara att ringa runt o fråga. Jag tog in tre offerter o läste villkor o sånt innan jag bestämde mig. Jag har ingen direkt racer då men det skiljde en del. För mig blev det T-H med hel/hel.

Efter att ha ringt till flertalet försäkringsbolag idag kom jag fram till att trygghansa skulle bli billigast för mig, men det skiljer ju som sagt mellan personer!

Klabbe85 skrev:
Efter att ha ringt till flertalet försäkringsbolag idag kom jag fram till att trygghansa skulle bli billigast för mig, men det skiljer ju som sagt mellan personer!

Jo, trygghansa verkar bra. If ville ha 36000 om året hel för min ZX6r -98.... Jag köpte den för 35000....
Trygghansa ville ha 10400 för samma hoj.

seekn_destroy skrev:

Hej, har en R6 -99 betalar 1,500:-/mån Helförsäkrat.
Garage 197:-/mån....... (allt som är roligt kostar :( )

seekn_destroy skrev:

Du får ingen billig med försäkring med någon av de där hojarna är jag rädd. Tänk också på att det följer lite kostnader med att köra motorcykel förutom bara priset på hojen och försäkringe. Däck, bensin, bromsbelägg, drivpaket, service osv osv, det drar fort iväg.

Mitt tips, tråkigt som det säkert verkar, är att köpa en billigare hoj medans du pluggar, försöka stå ut med det och sedan när du är klar och får ditt jobb så kan du köpa den hoj du vill ha! En KTM 660 03-04 får du för ungefär samma pris som en R6 99 (50-60k) och den kostar 3500:- hel/hel hos Bilsport-MC. Det är mycket hoj och mycket skoj för en inte alltför stor peng!

//Eric

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...