försäkring ZX6R 18 år

Att köra en hyggligt ny zx6r utan att ha den skriven på annan familjemedlem om du bor hemma (gråzon för skening) är i princip omöjligt om du inte är rik, sist jag övervägde hojbyte så fick jag 17kkr i trafikförsäkring som bästa budet på en r6 (första årsmodellen) och då är jag 19 bor i bra zon kör med skyddskläder och parkerar i eget garage.

Betalade ~5100sek halv/helår när jag hade min.

Var iofs 21, KK i 3 år, Halmstad.

Kwakisugi ZX-6R '95

hmm.. låter inge vidare.. :död Ligger mellan några st hojar å välja på. Får nog hitta en annan hoj som jag har råd att försäkra själv.

ZX6-R 2003

Tjejen skulle få betala 19000 / år hel!
Jag betalar 8.500 halv/år samt 16.000 hel/år

28 år kk 5 år / Borås

Gustav1 skrev:
Tja, man kan ju strypa den.

Ja, jo, den blir säkert jätterolig då.
En strypt zx6:a skulle min brors moppe köra om.

<Stoppa in alla skenföräkringsposter och annat junk här>

så kan vi sammanfatta att det är lika bra att köpa en ER5:a eller nått sånt istället som är anpassad till sina 25kw eller vad de nu ligger på.

// Viper

Viper skrev:

så kan vi sammanfatta att det är lika bra att köpa en ER5:a eller nått sånt istället som är anpassad till sina 25kw eller vad de nu ligger på.

// Viper
Som du kanske känner till så är de flästa 25kw:arna ostrypta. Men de måste fortfarande vara registrerade på 25kw för att spela ett säkrare kort som hojägare under 21år

Viper skrev:

// Viper

Jag tror inte jag skrev just någonting om huruvida hojen blir rolig att köra om man stryper den. Däremot skrev jag att man KAN.

Ingen som kan kasta upp eller pma ett reg.nr på en zx6r (helst års mod 96 eller nära)
Håller på att kolla upp försäkringar..

Mvh / Tommy

Va 18, 2003 å köpte en ny CBR 600fsport, bor i centrala gbg å fick la betala 1200/månaden tror jag. Den försäkringen räcker.

Har själv kört strypt tidigare, asså det är bra att "lära sig" på strypt hoj, men tappade lusten efter ungefär ett år... att köra strypt går inte ens att jämföra me fulleffekt.

En Supermotard tror jag helt klart bättre på isåfall som rolig nybörjarhoj.

Lycka till med hojköpet! Kul me unga hojåkare!

Jag har nu börjat förstå varför det är försäkringslotteri detta..

länsförsäkringar
11 693 trafik
13 872 halv
29 363 hel

trygg hansa
6716 trafik
7741 halv
16 101 hel

bilsport och mc
24 500 trafik !?!?!?

Var det inte någon som sa att där (bilsport och mc) kunde man försäkra på 25kw, mellanklass försäkring.
Damen i luren: Jo men det gäller inte så tunga hojjar? wtf? det är en 600..

philsson skrev:
Som du kanske känner till så är de flästa 25kw:arna ostrypta. Men de måste fortfarande vara registrerade på 25kw för att spela ett säkrare kort som hojägare under 21år

Spelar ingen roll om dom är strypta längre, dom räknar ändå försäkringen på orginaleffekten nu, alltså vad den har från fabrik. ändrades rätt nyligen.
Men hittar du en som är fabriksstrypt i papprerna är det en annan sak!

Last edited:
Faizty skrev:
Spelar ingen roll om dom är strypta längre, dom räknar ändå försäkringen på orginaleffekten nu, alltså vad den har från fabrik. ändrades rätt nyligen.
Men hittar du en som är fabriksstrypt i papprerna är det en annan sak!

Importerar men en hoj som är stryp till 25kw så blir ursprungseffekten de också...så va i alla fall min förra hoj!

Nån kan ju prova: DTD727

Om den inte e skrotad än...

Så mystiskt ringde tillbaka till trygg hansa och nu fick jag ner premien 1000kr + att man kan ställa av den och garageförs. kostar 20kr/mån

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park