Försäkring Yamaha R6

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Hej, jag undrar om det är någon här som äger en Yamaha R6 och kunde förklara lite vad ni betalar i försäkring? (halv/hel) - vet inte om jag vågar köra på trafikförsäkring.

Jag har tänkt att köpa en till sommarn, antingen 02'a eller 03a, körkort, nyss tagit det. 24 år gammal. B-körtkort i 5 år.

Sedan om någon vet vad som har bäst andrahandsvärde av en Kawasaki ZX6R eller en Yamaha R6 (runt 2002 - 2003).

Det hade vart snällt om nån kan skriva lite, bor just nu i Norge och har inte så mycket tid att kolla runt på regplåtar och annat. Flamea inte mig för denna frågan, de som vill flame'a kan gärna hålla sig utanför tråden ;)

Tackar i förskott på alla vänliga svar.

/Martin Bengtson

tja ja har en 03:a som ja kollat med upp folksam å dom sa att ja skulle få ge 901:- i månaden för en halv/helår å då får ja ställa av den osv...jag 26år bor i en lite skithåla å mindre än ett år gammalt kort...ja anser det skapligt....

kungko skrev:
tja ja har en 03:a som ja kollat med upp folksam å dom sa att ja skulle få ge 901:- i månaden för en halv/helår å då får ja ställa av den osv...jag 26år bor i en lite skithåla å mindre än ett år gammalt kort...ja anser det skapligt....

Tackar för ditt svar. Det är ju riktigt billigt faktiskt. Mycket mindre än jag räknat med, jag hade räknat med 1500:- / månaden minst. Man har ju cykeln avställd ungefär 6 månader / år så det är ju inte alls farligt.

Problemet med halv är väl att vagnskada inte täcker det? så kraschar man ligger man väl jävligt pyrt till?

gäller stöld på halv hos folksam?

vbg_snake skrev:
gäller stöld på halv hos folksam?

En halvförsäkring täcker alltid stöld, det som saknas mot helförsäkring är att den inte täcker skada som du själv vållat på din egna hoj. Tar du bara trafik missar du stöld, brand o.s.v. På bil får du även med glas där, men jag vet inte om man så ofta anmäler spräckt kåpglas på båge :va

640:-/mån för halvförsäkring betalade jag på min gamla R6:a

i efterhand e jag glad att jag valde halvförsäkring, eftersom hojen blev stulen.

Folksam---31 År---1470 halv/mån---avställbar,
det billigaste som fanns 2005

ca 1,500:- /mån helförsäkring hos Folksam 32 år haft körkortet sen i somras.!!

garageförsäkring ca 180:-/mån.

Tackar alla för era svar, det hjälpte. Det verkar inte vara så hett på beg.marknaden just nu. Hittar inte så många Yamaha R6'or 03.. Gjordes den i helsvart, eller bara silver/svart - röd/svart? Annars blir det väl till å lacka om

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park